آشنایی با انواع ویزا برای ورود به آمریکا

ویزای غیر اقامتی آمریکا چیست؟ زمانی که قصد ورود به کشور آمریکا را دارید باید به همراه خود ویزا داشته باشید تا بتواند وارد کشور مورد نظر شوید.

دو نوع ویزا برای مسافرت به آمریکا در نظر گرفته می شود، ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا و ویزای مخصوص کسانی که قصد مهاجرت را دارند که ویزای اقامتی می گیرند.

کشور آمریکا دارای جاذبه های  مختلف توریستی، شغلی، تحصیلی است و به همین دلیل است که افراد زیادی به دنبال دریافت ویزای این کشور هستند. ویزای غیر اقامتی آمریکا برای اقامت موقت در کشور آمریکا است. افرادی که در خارج از آمریکا زندگی می کنند و برای هدف خاصی قصد سفر به آمریکا را دارند، نیاز به ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا خواهند داشت.

تاجران و یا دانشجویان و  متخصصانی که برای  برنامه کاری موقت وارد خاک آمریکا می شوند دارای ویزای غیر اقامتی آمریکا  می باشند.افرادی که ویزا دریافت کرده اند  تا مدت زمانی که ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا اعتبار داشته باشد اجازه ماندن  در خاک آمریکا را دارند. این ویزا به صورت برچسب یا مهر در داخل گذرنامه فرد وجود دارد.

آشنایی با انواع ویزا برای ورود به آمریکا

دریافت ویزای غیر اقامتی یا نان امیگریشن آمریکا برای افراد جویای دانش در آمریکا

افرادی که به دنبال تحصیل در آمریکا هستند و یا  قصد شرکت در سمینار یا همایش های علمی را دارند ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا را دریافت می کنند و در زیر مجموعه  F و M قرار می گیرند. برای دریافت این گروه از ویزای غیر اقامتی آمریکا باید مبلغی را که برای حضور در دوره آموزشی نیاز دارید را پرداخت نمایید.

ویزای غیر اقامتی آمریکا برای افرادی که دنبال فراگیری دانش می باشند دارای چندین زیر مجموعه است:

  • ویزا گروه F1 برای افرادی است که می خواهند در دانشگاه حضور یابند  و یا دوره زبان را آموزش ببینند.
  • ویزای F2 که از زیر مجموعه ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا می باشد زمانی صادر می شود که افراد دارای ویزای F1 بخواهند برای همسر و فرزندانی که کمتر از 21 سال سن دارند ویزا بگیرند در این صورت  باید  زیر مجموعه F2 را دریافت نمایند.

هر زیر مجموعه از ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا فقط مخصوص همان کار می باشد مثلا با ویزای آموزشی نمی توان در آمریکا شغلی را به عهده گرفت. پس باید به این موضوع دقت لازم و کافی را داشته باشید.

 

  • از دیگر زیر مجموعه های ویزایی که برای تحصیل در نظر گرفته می شود ویزای M-1 است، این ویزا برای کسانی که برای آموزش دروس فنی حرفه ای در دانشگاه برنامه ریزی کرده اند مناسب است و داشتن مدرک زبان نیز  ضروری نمی باشد. کسانی که این ویزا را از نوع ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا دارند، می توانند بدون گرفتن ویزای جداگانه برای خانواده خود، آنها را همراه خود ببرند.
  • ویزای J برای افرادی است ک به دنبال فرصت مطالعاتی و تحقیق به آمریکا سفر می کنند.

رهگذران اوج ارام ارائه دهنده تخصصی خدمات اخذ اقامت ، ویزا و وقت سفارت

02188765741 | 021-45419


دریافت ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا

آیا شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیل غیر مهاجرتی را دارید؟

ویزاهایی که برای تحصیل نام برده شد و در واقع زیر مجموعه ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا بودند در صورتی برای افراد صادر می شوند که شرایط لازم را داشته باشند.

  • فرد واجد شرایط باید پذیرشی از دانشگاه مورد نظر در آمریکا را داشته باشد.
  • شخص باید در دوره آموزشی که نیاز دارد  ثبت نام نموده باشد.
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی لازم است و در غیر این صورت باید به خوبی از مهارت های چهار گانه زبان اطلاع داشته باشد.
  • فردی که به دنبال دریافت ویزای تحصیل است باید توانایی تامین مالی خود را در طول دوره داشته باشد.

آشنایی با  ویزای  غیر اقامتی ورزشکاران و  هنرمندان برای آمریکا

زیر مجموعه ای که به نام گروه P شناخته می شود  زیر گروه ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا می باشد. زیر گروه پی برای هنرمندان و  ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

زمانی که ورزشکاران برای مسابقه و هنرمندان برای شرکت در مراسم های مخصوص هنری  به آمریکا دعوت می شوند برای ورود به این کشور نیاز به ویزا دارند. برای ورزشکاران، ویزایی به نام P1-A وجود دارد که برای ورزشکاران بسیار حرفه ای است که به صورت بین المللی فعالیت می کنند. P1-A یک نوع از ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا است که ورزشکار می تواند به صورت فردی یا تیمی به آمریکا  مسافرت کند. دوره ویزا تمام می شود و قابلیت تمدید را دارد.

یکی دیگر از زیر مجموعه های دیگر ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا P1-B می باشد. این ویزا برای گروه هایی که قصد انجام فعالیت های هنری را دارند  صادر می شود. برای اینکه این ویزا  صادر گردد باید  گروه مورد نظر یک سال در ی زمینه فعالیت داشته باشند. و برای ورود به آمریکا باید نصف بیشتر اعضا گروه همراه تیم باشند.

ویزاهای دیگری که در زیر مجموعه P قرار می گیرند شامل موارد زیر می باشند:

  • P2ویزایی است که برای هنرمندان و ورزشکارانی که قصد شرکت در دوره آموزشی در آمریکا هستند. این ویزا زمانی صادر می شود که دولت  فرد متقاضی  تاییدیه لازم را به فرد بدهد.
  • P3 ویزای غیر اقامتی که برای هنرمندان صادر می شود. فعالیت های این افراد در بخش هایی مانند مربیگری و یا آموزش خواهد بود.
  • P4 ویزایی است که برای خانواده افرادی است که ویزای زیر مجموعه P هستند.

ویزای توریستی زیر مجموعه ای از ویزای نان امیگریشن (غیراقامتی) آمریکا

یکی از شناخته شده ترین ویزاهای غیر اقامتی است و دارای دو زیر مجموعه B1 و B2 می باشد.  این ویزا صرفا برای گردشگری صادر نمی شود و برای  اهدافی مانند درمان بیماری، فعالیت های  تجاری، هدف توریستی و یا دیدار با  خانواده نیز صادر می گردد.

  • B1 معمولا برای فعالیت های تجاری و همچنین برای درمان و ورزش می باشد.
  • B2 برای اهداف گردشگری صادر می گردد.

انواع ویزای غیر مهاجرتی آمریکا

در  تمام کشورها برای دریافت ویزای آمریکا باید به سفارت آمریکا مراجعه نمود تا مراحل قانونی و دریافت مدارک صورت گیرد و در صورت کامل بودن مدارک و نظر سفیر، ویزای  موقت صادر گردد. در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد به همین دلیل برای دریافت ویزا به کشور های همسایه مانند ترکیه مراجعه نمایید. شرکت های خدمات بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند و برای دریافت ویزا ار هر نوعی که باشد اقدام نماید.


رهگذران اوج ارام ارائه دهنده تخصصی خدمات اخذ اقامت ، ویزا و وقت سفارت

02188765741 | 021-45419


 

امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *