ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) چه شرایطی دارد؟ ویزای غیر اقامتی آمریکا چیست؟ برای مسافرت به کشور آمریکا دو نوع ویزا وجود دارد، که شامل ویزای نان امیگریشن یا ویزای غیراقامتی و ویزای اقامتی می شوند.

ویزاهای آمریکا به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که متقاضیان زندگی دائم در این کشور ملزم به اخذ ویزای اقامتی بوده و افرادی که با هدف تحصیل،گردشگری یا … به این کشور سفر می کنند ملزم اخذ ویزای غیراقامتی هستند.این نوع ویزاها قابلیت دریافت برای اقامت دائم را ندارند.

کشور آمریکا دارای جاذبه های مختلف تحصیلی، شغلی است بنابراین افراد زیادی متقاضی دریافت ویزای این کشور هستند. افرادی که در خارج از کشور آمریکا زندگی می کنند و با هدف تحصیل به این کشور سفر می کنند. ویزاهای آمریکا به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که متقاضیان زندگی دائم در این کشور ملزم به اخذ ویزای اقامتی بوده و افرادی که با هدف تحصیل،گردشگری یا … به این کشور سفر می کنند ملزم اخذ ویزای غیراقامتی هستند.این نوع ویزاها فابلیت دریافت برای اقامت دائم را ندارند.

بنابراین افراد برای تحصیل نیاز به ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) دارند. افرادی که موفق به دریافت ویزای غیراقامتی می شوند، تا زمانی که این ویزا اعتبار دارد امکان ماندن در خاک این کشور را خواهند داشت. این ویزا در داخل گذرنامه به صورت یک مهر یا برچسب است.


مشاوره رایگان اخذ ویزا دانشجویی

۰۲۱۸۸۷۶۵۷۴۱ | ۰۲۱-۴۵۴۱۹


ویزا دانشجویی

نحوه دریافت ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی)

افرادی که قصد دارند در کشور آمریکا به تحصیل بپردازند و یا قصد دارند ،در سمینارهای علمی و همایش های مختلف شرکت کنند می توانند ویزای غیراقامتی را دریافت کنند. این نوع ویزا در دو زیر مجموعه M وF قرار دارند. افرادی که قصد دارند ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) را دریافت کنند، باید هزینه ای را برای حضور در دوره های آموزشی که احتیاج دارند پرداخت کنند.

ویزای غیر اقامتی آمریکا دارای چندین زیر مجموعه است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت:

ویزای گروه F-1: برای متقاضیانی است که قصد دارند در دوره های آموزش زبان و دانشگاه ها شرکت کنند. این ویزا در کل مخصوص دانشجویانی است، که در مقاطع فوق دیپلم، کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دوره های مخصوص زبان انگلیسی قصد ادامه ی تحصیل دارند صادر می شود. هنگام اخذ این نوع ویزا دقت داشته باشید که دانشگاهی را انتخاب کنید، که از سوی دولت آمریکا اجازه پذیرش دانشجوی بین المللی را داشته باشد.

از دیگر موارد که در مورد ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) وجود دارد، اینکه متقاضی این نوع ویزا باید صلاحیت یک دوره کامل آموزشی را داشته باشد. این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که بیشتر از شش ماه قصد ماندن و تحصیل در ایالات متحده را دارند. متقاضیان این نوع ویزا باید به صورت تمام وقت در دوره های آموزشی ثبت نام کرده باشند. از ملزومات پذیرش این نوع ویزا ارائه مدرک زبان انگلیسی است.

ویزای F-2 : به عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه ویزای غیراقامتی آمریکا است، این ویزا هنگامی صادر می شود که که متقاضیان دارای ویزای اف-1 بخواهند برای همسر و فرزندان خود که سن آن ها کمتر از 21 سال است، اقدام به دریافت ویزا کنند.

این افراد می توانند به صورت همزمان با دانشجو به خاک آمریکا وارد شوند، یا بعد از گذشت یک زمان برای ویزای اف دو درخواست بدهند. بعد از این که درخواست برای ویزای اف-2 به ثبت رسید این افراد اجازه کار ندارند، حداقل زمان برای این اقامت این افراد یک سال است.

نکته ی مهمی که باید به آن توجه کرد این است که ویزای غیراقامتی یا نان امیگریشن تنها برای همان کار مورد نظرتان است. برای مثال افرادی که ویزای آموزشی دریافت کرده اند نمی توانند از آن برای یافتن شغل استفاده کنند. با توجه به این امر باید دقت کافی را به کار گرفت.


مشاوره رایگان اخذ ویزا دانشجویی

۰۲۱۸۸۷۶۵۷۴۱ | ۰۲۱-۴۵۴۱۹


نکته ی دیگر این که دارندگان این نوع ویزا وابسته به فرد دارنده ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) اف-1 هستند درصورتی تاریخ ویزای او منقضی شود ویزای افراد وابسته به او در ویزای اف-2  نیز باطل می شود.

ویزا تحصیلی

ویزای M-1 : این ویزا برای دانشجوهای فنی و حرفه ای صادر می شود. این افراد در دوره های آموزشی غیر حرفه ای فعالیت می کنند و احتیاجی به آموزش زبان ندارند. این دانشجویان به عنوان دانش آموز غیرآکادمیک شناخته می شوند. دانش آموزانی که ویزای ام -1 را دریافت می کنند این امکان را دارند که به تعلیم کاربردی متعهد شوند. در صورتی که مطالعات کاربردی شان را کامل کنند.

برای دریافت این نوع ویزا افراد بایست مهارت خود را در تسلط بر زبان انگلیسی به اثبات رسانده همچنین فرد متقاضی باید به سفارت امریکا ثابت کند که پس از پایان دوره ویزا دانشجویی به کشور متبوع خود بازخواهد گشت در غیر این صورت از سمت سفارت این کشور رد خواهد شد.

نکته ی دیگری که در این نوع ویزا باید به اثبات برسد تمکن مالی است . یعنی فرد باید اثبات کند که می تواند هزینه های خود را در طول اقامت در این کشور پرداخت کند.

ویزای M-2 : این نوع ویزا شرایطی شبیه ویزای F-2 دارد و صدور آن برای وابستگان و خانواده ی دارندگان ویزای M-1 انجام می پذیرد.

ویزای M-3: این ویزا برای دانشجویانی صادر می شود که با کشور آمریکا دارای مرز مشترک هستند، کشورهایی نظیر مکزیک و کانادا این دانشجویان هدف شان از ورود به کشور ایالات متحده شرکت غیر آکادمیک مطالعات و شرکت در آموزش های فنی و حرفه ای عنوان می کنند.

افرادی که متقاضی ویزای غیراقامتی F-1 و ام-1 هستند در صورت نیاز به اشتغال در بیرون از دانشگاه می توانند در حوزه ی مطالعات خود فعالیت کنند.


مشاوره رایگان اخذ ویزا دانشجویی

۰۲۱۸۸۷۶۵۷۴۱ | ۰۲۱-۴۵۴۱۹


نکته: دانشجویانی که ویزای M-1 دریافت کرده اند اجازه می دهند تا مدت زمانی معادل دوره ی آموزشی و دوره ی تمرینی آن ها در خاک کشور آمریکا بمانند. این افراد بیشتر از موعد مقرر اجازه ماندن در خاک این کشور را ندارند.

آن ها فقط می توانند به دلیل وجود مسائل پزشکی تا سقف یک سال در آمریکا بمانند و مدت زمان حضور خود را تمدید نمایند. دارندگان این نوع ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) این حق را ندارند که در داخل یا بیرون دانشگاه کار کنند همچنین آن ها این امکان را ندارند که ویزای خود را به F-1 تبدیل کنند.

ویزای J : یکی دیگر از انواع ویزای دانشجویی (غیراقامتی) در ایالات متحده ویزای جی است. این ویزا برای دانشجویانی که به شکل مهمان و تبادلی جهت بهبود و ارتقای تبادل فرهنگی به کشور آمریکا مهاجرت می کنند. این افراد خارج از احتیاج به کسب مهارت های تجاری و درمانی بایست از سوی بخش دولتی یا خصوصی مورد حمایت قرار بگیرد.

کسانی که ویزای J-1 را دریافت می کنند مدت زمان کوتاهی اجازه دارند در کشور آمریکا بمانند. این زمان می تواند 1 یا 2 ترم تحصیلی باشد. این ویزا در دو نوع متفاوت صادر می شود.

ویزای J-1 : این ویزا به شکل معمول برای دانشجویان مهمان و تبادلی و دیگر برنامه های مرتبط با آن صادر می شود.

ویزای J-2 : برای خانواده و همراهان دارنده ی ویزای جی -1 صادر می شود.

افرادی که ویزای J-1 را دریافت می کنند در صورتی که به عنوان یک قسمت از برنامه های تبادلی بخش دولتی قرار بگیرند. لازم است که در مدت زمان دو سال به شکل کاملا فیزیکی در کشور خود حضور داشته و در آن جا خدمت کنند.

مفهوم این موضوع یعنی که دریافت کنندگان این نوع ویزای دانشجویی غیر اقامتی باید پس از پایان دوره ی تحصیلی خود در آمریکا به کشور خود بازگردند و به مدت 2 سال به کشورشان خدمت کنند.

ویزای دانشجویی

همه چیز در مورد  فرم سِویس ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی)

افرادی که متقاضی تحصیل در کشور آمریکا هستند و توانسته اند یکی از سه نوع ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. در هنگام مصاحبه باید در بین مدارک خود فرم سِویس را داشته باشند.


مشاوره رایگان اخذ ویزا دانشجویی

۰۲۱۸۸۷۶۵۷۴۱ | ۰۲۱-۴۵۴۱۹


این فرم به شکل معمول از سمت مرکز یا دانشگاهی که فرد می خواهد در آن جا به تحصیل بپردازد صادر شود و به وسیله ی آن به سفارت اعلام گردد که این افراد واجد دریافت ویزای تحصیلی هستند. نکته ی قابل توجه این که این فرم به عنوان تضمین کننده دریافت ویزا برای افراد نخواهد بود.

این فرم در واقع به عنوان یک سرویس اینترنتی است که سوابق دانشجویان غیر آمریکایی را جمع آوری و نگهداری می کند. در مورد اهمیت این سرویس باید بگوییم که علاوه بر ثبت اطلاعات دانشجویان اطلاعات افرادی را که همراه آن ها هستند را ثبت می کنند. افرادی که فرم سِویس

را کامل می کنند و آن را به این کشور تحویل می دهند. در انتها اطلاعات وارد شده توسط وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی کشور آمریکا بررسی شده و در آن جا نگهداری می شود.

نکته: علاوه براینکه افراد فرم سِویس را تکمیل می کنند باید هزینه سِویس فی را نیز بپردازند و این میزان برای ویزاهای مختلف نیز فرق دارد.

افراد برای تکمیل این فرم نیاز به اطلاعات گوناگونی دارند ساده ترین موارد برای تکمیل این فرم نام و فامیل، تاریخ تولد به میلادی و اطلاعات نیز باید به زبان انگلیسی در این فرم مندرج شود. افراد باید براساس نوع سه ویزای دانشجویی درخواستی فرم را پر کنید. در صورتی که تمایل دارید ویزای اف را دریافت کنند باید دانشگاه مورد نظرشان را در فرم سِویس وارد کنند. در صورتی که فردی قصد دارد برای ویزای غیراقامتی جی اقدام کند بایست شماره مربوط به برنامه ی تبادلی را خود را آماده کنند.

مهم ترین مسئله ای که باید از قبل به آن توجه کرد شماره سِویس متقاضیان است. زمانی متقاضی ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) به این شماره دسترسی پیدا می کند که ابتدا باید مبلغی را که برای متقاضیان است را پرداخت کنند. تا پس از آن بتوانند به شماره سِویس دسترسی داشته باشند.


مشاوره رایگان اخذ ویزا دانشجویی

۰۲۱۸۸۷۶۵۷۴۱ | ۰۲۱-۴۵۴۱۹


ویزا

نکات مهم در مورد پرداخت هزینه فرم سِویس

هزینه ای که برای فرم SEVIS FEE پرداخت می کند با هزینه ی 160 دلاری  MRV FEEسوس فی هستند  متفاوت است. این هزینه برای وقت گرفتن از سفارت پرداخت می شود. رسیدی که نشان دهنده ی پرداخت هزینه سویس فی است را در روز مصاحبه ارائه کنند.

امکان پرداخت هزینه ای که برای SEVIS FEE مخصوص ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) تا یک روز قبل از مصاحبه این هزینه را پرداخت می کنند اما توجه به تایید نشدن بعضی از پرداخت ها بهتر سه روز قبل از مصاحبه این هزینه را پرداخت کرده تا دچار مشکل نشود.

برای پرداخت هزینه های مربوط به  SEVIS FEE باید ابتدا به آدرس سایت FMJFee.com مراجعه کرده و هزینه ی مورد نظر را پرداخت کنند.

متقاضیان برای اینکه بتوانند اطلاعات پرداخت SEVIS را کامل کنند به اطلاعات فرم I-20 نیاز دارند.

اخذ ویزا دانشجویی

اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت هزینه SEVIS FEE:

  • نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی
  • شماره SEVIS
  • تاریخ تولد متقاضی به میلادی
  • آدرس دقیق پستی
  • کشور به انگلیسی
  • شهر به زبان انگلیسی
  • جنسیت
  • کشور محل تولد
  • شهر محل تولد
  • کشور محل اقامت
  • کد دانشگاه (برای ویزای F)
  • دسته بندی و شماره تبادلی( این مورد برای ویزاهای نوع J الزامی است)
  • شماره گذرنامه( در صورت داشتن گذرنامه)

فرم ویزا دانشجویی

در چه مواردی به فرم I-20 نیاز دارید؟

پرداخت SEVIS Fee::همه افرادی که متقاضی ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) هستند باید کمتر از 4 روز پیش از تاریخ مصاحبه هزینه های مربوط به SEVIS را پرداخت کرده باشد. اطلاعات مورد نیاز که با پرداخت این هزینه ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد شامل شماره های SEVIS ID و دیگری School Code است که این اطلاعات برای متقاضیان ویزاهای اف و ام  در فرم I-20  و برای کسانی که متفاضی ویزای جی هستند در فرم DS-2019 است.

ورود به کشور آمریکا: متقاضیان در هنگام ورود به خاک این کشور باید فرم I-20 نظر را به ماموران حفاظت مرزی و گمرک ارائه کنند. بهتر است که افراد یک ماه قبل از تاریخی که در فرم درج شده است به کشور آمریکا وارد شوند.

نحوه دریافت فرم I-20

تعداد محدودی از دانشگاه ها این فرم را به وسیله ی پست DHL ارسال می کنند. بقیه ی دانشگاه ها فرم I-20 را به کشور ایران ارسال نمی کنند. در صورتی که این کار را انجام دهند آن را با پست عادی ارسال می کنند. با توجه به اهمیتی که این فرم در اخذ ویزا دانشجویی آمریکا (غیراقامتی) دارد ارسال با پست عادی توصیه نمی شود. به دلیل اینکه در پست عادی بسته دارای Tracking Number یا کد رهگیری نیستند. در صورتی که شما امکان رهگیری نداشته باشید امکان گم شدن آن بسیار زیاد است. به همین علت بهتر است فرم مورد نظر را با آدرس یکی از بستگان خود در کشورهای خارجی مانند امارات متحده دریافت کنید.

درباره ارسال فرم I-20 تنها دانشگاه ها و مراکز آموزشی که دارای گواهی SEVP یا تبادل دانشجو هستند امکان صدور آن را دارند.


مشاوره رایگان اخذ ویزا دانشجویی

۰۲۱۸۸۷۶۵۷۴۱ | ۰۲۱-۴۵۴۱۹


ثبت نام تور جام جهانی قطر 2022

"*" indicates required fields

خدمات مورد نیاز:*

آژانس مسافرتی نزدیک من

امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *