ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا از انواع ویزاهایی است که برخی از افراد واجد شرایط دریافت آن هستند. اخذ ویزای آمریکا یکی از سخت ترین روش های اخذ ویزا است چون دولت آمریکا حساسیت های زیادی به خرج می دهد، در این مقاله به بیان هر آنچه برای درخواست ویزای آمریکا نیاز دارید پرداخته ایم. پس با ما همراه شوید.

دریافت ویزای آمریکا:

ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا یکی از انواع ویزا های ایالت متحده آمریکا است که شما می توانید در صورت داشتن شرایط خاصی، اقدام به دریافت این ویزا نمایید. اولین قدم برای دریافت ویزای آمریکا، تعیین نوع ویزا است. چون اخذ هر نوع ویزا مراحل و شرایط مخصوص به خود را دارد، به همین خاطر ابتدا باید نوع ویزای خود را مشخص نمایید. طبق قانون مهاجرت ایالات متحده آمریکا، نوع ویزا رابطه مستقیم با هدف شما از سفر به آمریکا دارد.  دومین قدم اطلاع از شرایط دریافت ویزا می باشد. زیرا هر ویزایی فقط برای عده خاصی قابلیت درخواست و دریافت را دارد. پس حتما از نکات مهم در خصوص اخذ ویزای مورد نظر خود، اطلاع کافی به دست آورید.


مشاوره رایگان دریافت ویزای آمریکا

021-45419 | 021-88765741


در قدم سوم باید اقدام به جمع آوری مدارک و اسناد مورد نیاز کنید. ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا به مدارک خاصی نیاز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. هر آنچه برای درخواست ویزا نیاز است، طبق اطلاعاتی که جمع آوری می کنید به دستتان می رسد و با فراهم کردن مدارک لازم، برای درخواست ویزا آماده خواهید شد. توجه داشته باشید هر آنچه برای درخواست و دریافت ویزا نیاز است و در قوانین ایالت متحده آمریکا قید شده است، همه را فراهم نمایید؛ در این صورت احتمال تایید شدن درخواست شما و صدور ویزا بسیار بیشتر است.

ویزای آمریکا

اسناد مورد نیاز برای دریافت ویزای آمریکا:

برای دریافت  ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا و همچنین سایر ویزاهای این کشور به مدارک مشابهی نیاز است که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم. به عبارتی برای جمع آوری مدارک و اسناد لازم جهت اخذ ویزا، شما هم به اسناد عمومی و هم اسناد تخصصی نیاز دارید. اسناد و مدارک عمومی برای هر نوع ویزایی یکسان است و اسناد تخصصی مربوط به ویزاهای مختلف است که برای هر نوع ویزایی متفاوت می باشد. اسناد عمومی مورد نیاز جهت اخذ ویزای آمریکا:

فرم درخواست DS – 160 آنلاین غیر مهاجرتی

داشتن پاسپورت معتبر

داشتن اعتبار شش ماهه بیشتر از مدت اقامت در آمریکا

حداقل یک صفحه خالی در پاسپورت تا بتوان ویزای affix را در آن قید کرد.

عکس تمام چهره و مناسب برای ویزا را همراه خود داشته باشید. این عکس علاوه بر اینکه در فرم درخواست DS – 160 آپلود می شود باید همراه تان نیز باشد.

همراه داشتن رسید اثبات پرداخت 160 دلار برای درخواست ویزای غیر مهاجرتی ایالات متحده (این مبلغ غیر قابل استرداد است)

همراه داشتن فهرستی از رسانه های اجتماعی که استفاده می کنید همراه با نام حساب کاربری، شماره تلفن، ایمیل و سابقه رسانه های اجتماعی از پنج سال قبل.

در دست داشتن هر سندی که به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشوری که مصاحبه در آن صورت خواهد گرفت نوشته نشده است باید ترجمه شود. ترجمه ها باید توسط یک مترجم صالح گواهی شوند.

اگر قبلا اقدام به دریافت ویزای آمریکا نموده اید، حتما آن را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید.

داشتن دعوت نامه که اثبات کند فردی در کشور آمریکا با شما نسبت فامیلی دارد.

برنامه سفر نیز از دیگر اسنادی است که باید همراه خود داشته باشید. در این برنامه شما باید قید کنید برنامه ریزی شما برای مدت اقامت در ایالت متحده به چه گونه است و نوع اقامت شما به چه صورت می باشد(هتل، یک خانه اجاره ای، خانه یک دوست یا بستگان، و غیره).


مشاوره رایگان دریافت ویزای آمریکا

۰۲۱۸۸۷۶۵۷۴۱ | ۰۲۱۴۵۴۱۹


اسناد تخصصی مورد نیاز جهت اخذ ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا:

قبل از پرداختن به مدارک و اسناد تخصصی که برای دریافت ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا لازم است، مزایای این ویزا را ذکر می کنیم. به دلیل اینکه ایالات متحده آمریکا کشوری پیشرفته و مطرح در سطح جهان است، دارای امکانات مدرن و زیادی می باشد و همچنین از دانشگاه های معتبری برخوردار است، تقاضا در میان دانش آموزان و دانشجویان کشور های مختلف جهت دریافت ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا، به وفور دیده می شود. اقامت دو ساله که به واسطه ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، شرایط لازم را برای بهره مندی از امکانات رفاهی و علمی این کشور فراهم می آورد. علاقه مندان به دریافت این ویزا توجه داشته باشند، داشتن مدرک دکترا، مقالات علمی و یا بورسیه تحصیلی از دانشگاه های آمریکا برای صدور ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا بسیار تاثیر گذار است.

اسناد تخصصی که برای درخواست ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا باید ارائه دهید:

دارا بودن تخصص در یکی از رشته های کشاورزی، کتابداری، مطالعات دینی، روانشناسی، حمل و نقل، تولید، بازاریابی، ساخت و ساز، علوم اجتماعی، مکانیک، تحقیقات پزشکی، دندانپزشکی و تاریخ، منابع طبیعی، علوم ارتباطات، معماری، تحقیقات فرهنگی، علم کامپیوتر، وسایل ارتباط جمعی، تفریحات و تناسب اندام، آمار و ریاضیات، فلسفه، روزنامه نگاری، تکنولوژی، خدمات آشپزی، مهندسی، آموزش، زبان شناسی، ادبیات، علوم انسانی و زیست شناسی.

داشتن تمکن مالی (دولت آمریکا باید مطمئن شود دانشجو وضعیت مالی مطلوبی دارد و به کشور خود باز می گردد)

ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا

داشتن مدرکی که نشان دهد یکی از مراکز آموزش عالی آمریکا شما را به عنوان دانشجو پذیرفته است.

پرداخت هزینه SEVIS I-901

پرداخت هزینه ویزای عادی

انواع ویزا جهت تحصیل در آمریکا:

علاوه بر ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا که دانشجویان مقطع دکترا واجد شرایط دریافت آن هستند، سه نوع ویزای تحصیلی در ایالات متحده آمریکا وجود دارد:


مشاوره رایگان دریافت ویزای آمریکا

021-45419 | 021-88765741


ویزای F1: این نوع ویزا برای متقاضیانی است که می خواهند در مراکز آموزشی آمریکا تحصیلات خود را بگذرانند (در مقاطع: ابتدایی خصوصی، دبیرستان، حوزه علمیه، کنسرواتوار، دانشگاه و کالج و موسسات دیگر، مانند یک برنامه آموزش زبان)

ویزا M1: برای دانش آموزانی که قصد شرکت در دوره های (فنی، کلاس های آشپزی، مدرسه پرواز، کیهان شناسی و هر دوره دیگری که حرفه ای محسوب شود را داشته باشند.)

ویزای J1: برای گروه های : (مشاوره کمپ، بازدید کنندگان دولت، کارورزان، بازدید کنندگان بین المللی، پزشکان، استادان و محققان، دانش پژوهان کوتاه مدت، متخصصان در زمینه های مختلف، دانشجویان دانشگاه، دانش آموزان دوره متوسطه، معلمان، کارآموزان و شرکت کنندگان در کار و سفر)

دانشگاه در آمریکا

رزرو وقت سفارت آمریکا:

بعد از مهیا شدن تمام مدارک لازم جهت اخذ ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا، دقت لازم را برای وقت سفارت آمریکا داشته باشید. از دست ندادن وقت سفارت یکی از مهم ترین نکات برای گرفتن ویزا است. در صورتی که تمام مدارک شما کامل باشد و به موقع در سفارت نیز حاضر شوید، می توان امیدوار بود که با درخواست ویزا فرصت مطالعاتی آمریکا شما موافقت شود.


مشاوره رایگان دریافت ویزای آمریکا

021-45419 | 021-88765741


تماس با ما

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .


منابع:

ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا | مدارک و شرایط اخذ ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا | همیشه سفر (hamishehsafar.com)

Types of US Student and Exchange Visas – VisaGuide.World

How to Get Your U.S. Student Visa (studyusa.com)

آژانس مسافرتی نزدیک من

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *