ویزا غیر مهاجرتی آمریکا

ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا (همه ویزاهای تایپ B)

ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا کشور آمریکا یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر سیاسی و اقتصادی است؛ به همین علت سالانه بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد اصلی مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. با توجه به تحریم‌های اعمال شده از سوی کشور آمریکا بر کشورمان، ممکن است اخذ ویزای این کشور را پروسه‌ای بسیار سخت ببینید. باید بدانید که تصور شما اشتباه است؛ اخذ ویزای آمریکا از آن چه فکر می‌کنید ساده‌تر است.

متقاضیان می‌توانند با اخذ ویزاهای مهاجرتی و ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا، به این کشور مهاجرت کنند. در این مقاله انواع ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا را معرفی کرده و شرایط اخذ آن‌ها را تحت بررسی قرار می‌دهیم. پیش از پرداختن به معرفی ویزاهای غیر مهاجرتی، لازم است روش‌های مهاجرت به آمریکا را بررسی کنیم؛ متقاضیان برای مهاجرت به کشور آمریکا می‌توانند به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم اقدام کنند.

متقاضیانی که از روش مستقیم اقدام به مهاجرت می‌کنند، شرایط لازم را برای مهاجرت به این کشور دارند؛ لذا در صورت اقدام برای اخذ ویزا به آسانی می‌توانند ویزا و در نهایت اقامت این کشور را دریافت کنند. از شرایط مهاجرت مستقیم به آمریکا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • یکی از اعضای خانواده متقاضی شهروند آمریکا باشد. (منجر به اخذ ویزای خانوادگی می‌شود)
  • داشتن تخصص بالا در یک حیطه مهم. (منجر به اخذ ویزای نیروی کار می‌شود)
  • سرمایه گذاری حداقل مبلغ 900 هزار دلار در آمریکا. (منجر به اخذ ویزای سرمایه گذاری می‌شود)
  • همسر فرد متقاضی گرین کارت آمریکا را داشته باشد. (منجر به اخذ ویزای ازدواج می‌شود)

روش دیگر مهاجرت به کشور آمریکا، روش غیرمستقیم است. هر یک از متقاضیان از طریق این روش می‌توانند جهت اخذ ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا اقدام کرده و به این کشور مهاجرت کنند. پس از مهاجرت به آمریکا، می‌توانید برای تعویض ویزای خود و تغییر نوع آن اقامت دائم کشور آمریکا را دریافت کنید.

تعریف ویزای غیر مهاجرتی آمریکا

ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

اتباع خارجی که قصد دارند به شکل موقت اقامت کشور آمریکا را اخذ نمایند و مهاجرتی کوتاه مدت به این کشور داشته باشند، می‌توانند برای اخذ ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا اقدام کنند. این ویزا می‌تواند با هدف گردش در کشور آمریکا و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، برای انجام امور کاری و شرکت در همایش‌ها و جلسات مهم مربوط به حوزه شغلی، بهره‌مندی از خدمات پزشکی و درمانی کشور آمریکا و مقاصد دیگر برای متقاضیان صادر شود.

در واقع این ویزاها با تکیه بر قوانین مهاجرتی تدوین شده‌اند و عامل اصلی صدور این ویزاها برای متقاضیان، هدف اصلی آن‌ها برای مهاجرت است. متقاضیانی که با هدف تحصیل در کشور آمریکا و یا برای کار در این کشور جهت اخذ ویزای غیر مهاجرتی اقدام می‌کنند، باید یک سری مدارک مهم را ارائه داده و از شرایط خاصی برخوردار باشند.

البته باید بدانید که صدور ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا برای متقاضیان، ورود صد در صدی آن‌ها به خاک این کشور را تضمین نخواهد کرد. هنگامی که نوع خاصی از این ویزاها افراد متقاضی صادر می‌شود، می‌توان این نتیجه را گرفت که افسر مهاجرت با بررسی پرونده فرد متقاضی وی را واجد شرایط اخذ ویزای غیر مهاجرتی این کشور دانسته است. اما این تضمین وجود ندارد که افسر CBP که در گیت فرودگاه مدارک این فرد را بررسی می‌کند، اجازه ورود به خاک کشور آمریکا را به این فرد بدهد.

می‌توان گفت که ممکن است همه چیز تغییر کرده و ورق در لحظه آخر برگردد. بنابراین می‌توان به طور قطع گفت که اخذ ویزاهای غیر مهاجرتی کشور آمریکا، نمی‌تواند تضمینی برای ورود صد در صدی متقاضیان به این کشور باشد. افراد برای اطمینان از ورود صد درصدی خود به این کشور با استفاده از این نوع ویزاها، لازم است پرونده‌ای کامل داشته باشند و از تمام شرایط لازم برخوردار باشند.

انواع ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا کدامند؟

حال به بخشی اصلی مقاله می‌رسیم؛ معرفی انواع ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا در کل افرادی که قصد اخذ ویزای کشور آمریکا و مهاجرت به این کشور را دارند، می‌توانند برای اخذ 185 نوع ویزای مختلف این کشور اقدام کنند. از جمله این ویزاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای گردشگری یا توریستی B1 و B2: افرادی که قصد دارند تا برای انجام امور و وظایف شغلی خود به کشور آمریکا مهاجرت کنند و اقامتی موقت در این کشور داشته باشند، لازم است ویزای نوع B1 را دریافت کنند. ویزای B2 از دیگر ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا است که برای افرادی صادر می‌شود که به مقاصد مختلفی مانند گردشگری، دیدار با اعضای خانواده، بهره‌مندی از خدمات درمانی آمریکا و یا هر هدف دیگری قصد دارند در کشور آمریکا یک اقامت کوتاه مدت داشته باشند.
  • ویزا EB1 که برای افراد نابغه صادر می‌شود: دریافت این نوع ویزا با شرایط کاملا آسانی امکان پذیر است؛ شرایط سنی خاصی برای اخذ این ویزا تعریف نشده است. متقاضیان به ارائه یک مدرک تحصیلی معتبر نیز نیازی نخواهند داشت‌. ورزشکاران حرفه‌ای، هنرمندان خلاق و همچنین افراد محقق و نخبه، امکان دریافت این نوع ویزا را خواهند داشت. افراد در صورت اخذ ویزا این امکان را خواهند داشت تا برای اعضای خانواده خود یعنی همسر و فرزندانشان، اقامت آمریکا را دریافت کنند.
  • ویزای EB2 وEB3 که برای انجام امور شغلی در کشور آمریکا صادر می‌شود: متقاضیان با اخذ ویزای EB3 می‌توانند به شکل دائم در آمریکا اقامت داشته باشند. افراد واجد شرایط برای اخذ ویزای EB2 افرادی هستند که می‌توانند در حوزه کاری خود، مهم‌ترین مدارک تحصیلی یعنی فوق لیسانس و دکتری را دریافت نمایند.
  • ویزا EB5 و E2 برای افرادی که به سرمایه‌گذاری در آمریکا تمایل دارند: ویزای EB5 از جمله ویزاهای مناسب برای افرادی است که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری در کشور آمریکا، اقامت این کشور را دریافت کنند. متقاضیان برای اخذ این ویزا باید مبلغی نزدیک به 2 میلیون دلار را در این کشور سرمایه گذاری کنند. ویزا E2 برای افرادی مناسب است که امکان اخذ ویزای EB5 را ندارند؛ این افراد می‌توانند سهام یک شغل مشخص در کشور آمریکا را خریداری کرده و با اخذ ویزای E2، اقامت کشور آمریکا را دریافت نمایند.
  • ویزای K1 یا نامزدی: این ویزا به دو شکل صادر می‌شود یعنی ویزای ازدواج و نامزدی که ویزا ازدواج، از نوع مهاجرتی است. ویزای نامزدی که از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا است، یک ویزای موقت بوده و برای افرادی صادر می‌شود که با توجه به قوانین تعیین شده از جانب کشور آمریکا، نامزد کرده باشند. پس از اخذ ویزا و مهاجرت به آمریکا و بعد از ازدواج در این کشور، لازم است که برای اخذ گرین کارت این کشور اقدام کرد. فرایند ازدواج باید تا حداکثر سه ماه صورت گیرد.
  • ویزایی که برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند از طریق آشنایان درجه 1 خود اقامت این کشور را دریافت کنند؛ مانند ویزای IR5، CR2، IR2.

مراحل اخذ ویزای غیر مهاجرتی آمریکا

گرفتن ویزا غیر مهاجرتی آمریکا

مراحل اخذ ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا با توجه به نوع ویزا متغیر است و افرادی که تصمیم دارند تا نوع خاصی از این ویزاها را دریافت کنند، لازم است تا با توجه با نوع ویزا مراحل مختلفی را طی کنند. اولین قدم برای اخذ ویزاهای مهاجرتی آمریکا، رزرو وقت سفارت این کشور است؛ با توجه به این که سفارت کشور آمریکا در ایران وجود ندارد.

متقاضیان برای اخذ وقت سفارت و دریافت ویزاهای غیر مهاجرتی این کشور باید از کشورهای همسایه نظیر ترکیه اقدام کنند. پس از تعیین نوع ویزای غیر مهاجرتی که تقاضای دریافت آن را دارید، اطلاعات لازم درباره شرایط اخذ این نوع ویزا را می‌توانید از طریق سایت سفارت کشور آمریکا تحت بررسی قرار دهید.

مسلما بهترین نوع از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا برای شما، ویزایی است که شرایط لازم را برای دریافت آن داشته باشید. در روزی که برای مصاحبه در سفارت حاضر می‌شوید، لازم است مدارک مهم مورد نیاز برای اخذ ویزای مورد نظر خود را همراه داشته باشید. پس از تعیین نوع ویزایی که با شرایط شما متناسب است، لازم است درخواست آنلاین وقت سفارت آمریکا برای اخذ ویزا را در سایت سفارت این کشور ثبت کنید.

لازم است فرم DS-160 را با دقت مطالعه کرده و طبق ابن فرم اطلاعات مورد نیاز را به شکل دقیق وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات، لازم است هزینه‌ی تعیین شده برای اخذ ویزا و رسیدگی به پرونده‌تان را پرداخت نمایید؛ بعضی از متقاضیان مانند افرادی که در سازمان‌های بین المللی کار می‌کنند، نیازی به پرداخت این هزینه و تکمیل اطلاعات خود در سایت سفارت آمریکا نخواهند داشت. در مرحله بعدی لازم است برای تعیین وقت مصاحبه سفارت، در پروفایل خود در سایت سفارت درخواست ثبت کنید.

در مرحله ی بعد برای اخذ یکی از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا، لازم است در زمان تعیین شده در سفارت این کشور حاضر شوید. پس از انجام مصاحبه و ارائه مدارک مورد نیاز اعم از فرم sevis، می‌توانید نتیجه درخواست خود برای اخذ ویزا را تحت بررسی قرار دهید؛ در صورت تایید درخواست شما، مدارکی که ارائه داده‌اید به شما بازگردانده می‌شوند.

مدت زمان اعتبار ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

امکان تعیین یک مدت زمان ثابت با عنوان اعتبار ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا وجود ندارد؛ با توجه به انواع مختلف ویزاهای غیر مهاجرتی، زمان اعتبار آن‌ها متفاوت خواهد بود. برای مثال مدت زمان اعتبار ویزاهای نوع B1 و B2 برابر 1 ماه الی 10 سال خواهد بود و افراد با اخذ این نوع ویزا می‌توانند 1 تا چند بار به این کشور وارد شوید و به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید‌. به طور کلی این نوع ویزاها دارای اعتباری موقت هستند؛ افراد برای اخذ اقامت دائم کشور آمریکا می‌توانند از طریق اخذ نوع خاصی از این ویزاها به این کشور وارد شوند و سپس برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

کلام آخر

اخذ ویزا غیر مهاجرتی آمریکا

شما عزیزان می توانید با مراجعه حضوری یا غیر حضوری به شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری اوج آرام اقدام به اخذ ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا بکنید. این شرکت علاوه بر این مورد، موارد دیگری همچون : اخذ ویزا، اقامت و یا وقت سفارت آمریکا از گرجستان را انجام می دهد. شما عزیزان می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید. امیدواریم که از خواندن این محتوا لذت برده و برایتان مفید بوده باشد.

مشاوره رایگان و اختصاصی :  02188765741 | 02145419

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *