پاسپورت آمریکا از نظر مردم قوی ترین پاسپورت است اما این اشتباه است و پاسپورت آمریکایی در رتبه بندی ، رتبه 20 را به خود اختصاص داده است. برای گرفتن ویزای آمریکا می توانید از طریق مختلف مانند، تحصیل ، ازدواج ، پناهندگی ، توریستی ، کار و سرمایه گذاری اقدام کنید که هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارد.

در این مطلب نحوه و شرایط دریافت پاسپورت آمریکایی می پردازیم: کشور آمریکا مانند بعضی کشورها یک مقصد خوب برای مهاجرت است از این رو باید طبق روال برای رفتن به این کشور اقدام به دریافت ویزا آمریکا کنید، این روال برای ایرانیان نیز برقرار است ولی برای اینکه سفارت ایالت متحده در ایران نیست ایرانیان از این رو باید به یک کشور همسایه مراجعه کنند و از آن طریق اقدام به گرفتن پاسپورت آمریکا کنند. اولین اقدام برای اخذ ویزای آمریکا این است که شما نحوه ی گرفتن ویزا را مشخص کنید که از چه راهی می خواهید اقدام کنید، تحصیلی ، ازدواج ، توریستی ، کار یا سرمایه گذاری؟

با ویزای آمریکا به کدام کشورها می توان رفت؟

این سوال برای خیلی ها مطرح می شود که با ویزای آمریکا به کدام کشورها میتوان رفت؟ که در اینجا به آن می پردازیم: این تفکر در مردم ایجاد شده است که قوی ترین و معتبر ترین پاسپورت جهان برای کشور آمریکا است، پاسپورت آمریکا در مقایسه با سایر کشورها دارای ارزش بیشتری است ولی معتبرترین پاسپورت جهان نیست. طبق بررسی های به عمل آماده با پاسپورت آمریکا شما می توانید به 104 کشور سفر کنید بدون آنکه به اخذ ویزا نیازی داشته باشید. از بین این 104 کشور 40 کشور برای مسافرت به آن باید ویزای بین فرودگاهی گرفته شود. به طور کلی به پاسپورت آمریکا در جهان رتبه 20 داده شده است.

اعتبار ویزای یک کشور بر اساس تعداد سفرهایی که با آن می توانید انجام دهید رتبه بندی می شود که طبق رتبه 20 که ویزای آمریکا دارد، آمریکا در درجه متوسط قرار می گیرد. طبق رتبه بندی می توان رتبه اول را به کشور آلمان، رتبه دوم سوئد، اسپانیا، رتبه سوم دانمارک، فنلاند، سوئیس اختصاص داد. البته این درجه بندی برای دوره ی کرونا در سال 2021 است که آپدیت شده.

پاسپورت آمریکا ، پاسپورت آمریکایی

پاسپورت آمریکا

اقدام برای گرفتن پاسپورت آمریکا به چند روش میسر می شود که در این مطلب به آن می پردازیم :

پاسپورت آمریکا از طریق کار

برای اخذ ویزای کار یک کشور در مرحله ی اول باید نرخ بیکاری کشور مورد نظر، مورد بررسی قرار بگیرد کشوری که نرخ بیکاری زیادی داشته باشد اصلا گزینه مناسبی برای انتخاب نیست. کشور آمریکا  در این سال ها نرخ بیکاری نزولی داشته و طبق آمار 2021 دارای زیر 7 درصد نرخ بیکاری است. در نتیجه می تواند گزینه خوبی برای کار باشد. یکی از راه های گرفتن پاسپورت آمریکا ویزای کار است که لازم به ذکر است این ویزا فعلا به افراد ایرانی تعلق نمی گیرد.

انواع ویزای کار آمریکا

انواع ویزای آمریکا شامل H1، H1B ، EB3 ، P  می باشد که در اینجا به توضیح آن می پردازیم:

H1 : این نوع ویزای آمریکا برای افراد متخصصی می باشد که می خواهند در شغل مد نظرشان فعالیت کنند،  شغلی که مربوط به رشته تحصیلی دانشگاهی آن ها باشد اعتبار این ویزا یک سال می باشد. در صورتی که بتوانند کارفرما پیدا کنند و کارفرما آنها را تایید نماید،  می توانند  جهت دریافت ویزای آمریکا اقدام کنند.

EB3 : این نوع ویزا  یکی از رایج ترین ویزای آمریکا است که نیاز به افراد فنی دارد که توسط خود آمریکا لیست مشاغل ارائه می شود ولی ایران شامل این نوع  ویزا  نمی شود.

B1H : مشابه ویزای H1 است تنها تفاوت آن مقدار اعتبار آن می باشد که سه سال اعتبار دارد.

P : این نوع ویزا برای افراد مشهور شامل ورزشکاران و هنرمندان می باشد.

پاسپورت آمریکا از طریق تحصیل

تحصیل در یک کشور نمی تواند این امکان را برای شما فراهم کند که ویزای دائم بگیرید، شما تا زمانی که در حال تحصیل هستید می توانید در آن کشور اقامت داشته باشید. مگر اینکه شما بتوانید بعد از اتمام تحصیل شغلی به دست آورید و با کارفرمای خود قرار داد ببندید و با آن بتوانید جهت دریافت ویزای آمریکا اقدام کنید. زیرا اقامت کاری می تواند منجر به گرفتن ویزای آمریکا و اقامت دائم شود. بهترین دانشگاها برای تحصیل در آمریکا قرار دارند که اکثرا دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور می باشند .

دانشگاه های آمریکا می تواند سکوی پرش خوبی برای دریافت ویزای آمریکا در این کشور باشند. در حین تحصیل در این دانشگاه ها می توانید به صورت نیمه وقت کار کنید. پس از پذیرش در این دانشگاها و تکمیل فرم  DS-2019 , I-20 که مرتبط با ویزای آمریکا می باشد می توانید جهت ویزای دانشجویی اقدام کنید.

پاسپورت آمریکا ، پاسپورت آمریکایی

پاسپورت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

برای گرفتن پاسپورت آمریکایی یکی از روش ها، سرمایه گذاری در این کشور است و در ایالاتی که مشخص شده، می توانید سرمایه گذاری کنید. مبلغ سرمایه گذاری 900.000 دلار آمریکایی می باشد بعد از اینکه سرمایه گذاری انجام دادید و به سود دهی رسیدید می توانید جهت دریافت ویزای آمریکا اقدام کنید. این اقامت دائم شامل فرزند و همسر شما  نیز می باشد که مدت زمان برای گرفتن اقامت دائم 18ماه زمان لازم است.

نوعی دیگر این سرمایه گذاری به مبلغ 1.800.000 دلار آمریکایی می باشد که فرد در منطقه ای که مد نظرش است سرمایه گذاری می کند وقتی سرمایه گذاری به سوددهی رسید و در این مدت 2  سال سرمایه گذاری  10 نفر آمریکایی برای شخص سرمایه گذار کار کردند سرمایه گذار می تواند  به مدت 18 ماه اقامت دائم بگیرد. به اقامت گرفتن به روش سرمایه گذاری اخذ ویزای EB5 می باشد. متاسفانه اشخاص ایرانی نمی توانند از راه سرمایه گذاری برای گرفتن ویزا اقدام کنند آن ها می توانند از طریق پاسپورت کشورهایی نظیر ترکیه اقدام به سرمایه گذاری کنند.

پاسپورت آمریکا از طریق تولد

کشور آمریکا یکی از کشورهایی است که از قانون خاک و خون تبعیت می کند، این به این معنی است که اگر پدر و مادر تابعیت آمریکایی داشته باشند فرزند آنها نیز خواهد داشت. خاک به این معناست اگر فرزند ی در این کشور زاده شده باشد، تابعیت آمریکایی می گیرد.

پاسپورت از طریق تولد به صورت زیر می باشد:

خاک: نوزاد متولد شده از پدر مادر خارجی باشند.

خون: نوزاد متولد شده از پدر و مادر آمریکایی باشد .

خون: نوزاد متولد شده از پدر یا مادر آمریکای خارج آمریکا باشد.

پاسپورت آمریکا از طریق ازدواج

دریافت ویزای آمریکا از طریق ازدواج از دو طریق میسر می شود:

روش اول: ویزای IR1 می باشد که در آن با ازدواج فرد امریکایی در خارج امریکا می توانید دریافت کنید که شرط آن این است به مدت دو سال با هم زندگی مشترک داشته باشید.

روش دوم: ویزای K1 که در آن فرد آمریکایی درخواست ویزای نامزدی می کند و با ازدواج در آنجا و زندگی مشترک دو ساله می تواند ویزا دریافت کند.

برای دریافت ویزای ازدواج مدارک زیر لازم است:

·        گواهی و سند ازدواج

  • تکمیل فرم N400 پس از ازدواج
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • شناسنامه
  • انجام آزمایشات
  • داشتن سن قانونی بالای 18 سال الزامیست.

مدارک و فرم های مورد نیاز ویزا نامزدی آمریکا

  • فرم DS-160
  • پاسپورت معتبر آمریکایی داشته باشد که حداقل اعتبار آن 6 ماه باشد.
  • شناسنامه
  • گواهی ازدواج
  • طلاق و یا گواهی فوت همسر قبلی حتماً وجود داشته باشد.
  • برگه عدم سوء پیشینه
  • برگه معاینه پزشکی
  • دو قطعه عکس( ۲/۲)
  • موجود بودن تمام اسناد مالی
  • شواهد کافی برای اینکه با همسر خود در ارتباط است وجود داشته باشد.
  • پرداخت هزینه به صورت کامل انجام شود

شرایط لازم برای اخذ ویزای نامزدی آمریکا

  • شهروند آمریکا باید حتماً در خاک آمریکا باشد.
  • در مدت دو سال اخیر باید با نامزد خود مدام در تماس باشد.
  • برای ازدواج این دو نفر هیچ مسئله و مانع قانونی وجود نداشته باشد.
  • در مدت 90 روز تعیین شده حتماً مراسم ازدواج رسمی صورت بگیرد.

پاسپورت آمریکا ، پاسپورت آمریکایی

پاسپورت آمریکا و پناهندگی

اقدام برای گرفتن پاسپورت از راه پناهندگی یکی از کارهای پرخطر است، در این روش شخص به دلایل مختلف مذهب، نژاد،  سیاسی، اقتصادی .. اقدام به پناهندگی میکند که از سال 1975 تا به امروز تعداد 3.3 میلیون نفر با این روش پناهندگی کشورهای خارجی را به دست آورده اند. اگر کشور به این باور برسد که وقتی شما به کشور خود بازگردید از لحاظ جانی دچار خطر می شوید پناهندگی به شما می دهد. وقتی که درخواست پناهندگی کنید بعد از بررسی مدارک لازم به شما بعد از یک سال اقامت دائم میدهند البته باید مدارکی که ارائه میدید کافی باشد و نمایندگان مهاجرت آن را تایید کنند. نکته مهم آن است شرایط زندگی پناهجویان بسیار غیر بهداشتی بوده و معمولا آسیبی روحی زیادی می بینند. برای همین این راه اصلا پیشنهاد نمی شود.

پاسپورت آمریکایی

در مجموع پنج روش برای گرفتن پاسپورت آمریکایی وجود دارد که به آنها به طور مفصل اشاره شد. که چهار روش ان قانونی و یک روش ان غیر قانونی می باشد، که به طریق این روش ها می توانید اقامت موقت بگیرید و در نهایت برای اقامت دائم اقدام کنید.

آیا خرید پاسپورت آمریکا امکان پذیر است؟

برخلاف بعضی کشورها که با خرید ملک در آنجا می توانید پاسپورت ان کشور  را خریداری کنید، برای اخذ پاسپورت آمریکا این روش جوابگو نیست و تنها راه آن 5 روش ذکر شده می باشد.

تولد فرزند در آمریکا

نکات مهم جهت اخذ پاسپورت آمریکایی

نکات  مهم جهت اخذ پاسپورت آمریکایی برای شهروندهای آمریکایی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند، و همچنین اشخاصی که می خواهند برای دریافت  پاسپورت آمریکایی اقدام کنند را نیز شامل می شود که به صورت زیر می باشد:

  • حداقل 6 ماه زمان برای صادر شدن پاسپورت نیاز است.
  • پاسپورت باید حتما دو برگه خالی داشته باشد .
  • در زمان تعویض پاسپورت ویزا نیز باید تعویض گردد، فقط برخی از کشورها مثل چین، هند، عربستان سعودی و برزیل ویزای قدیمی را قبول می کنند.
  • تغییرات ظاهری که انجام می شود اعم از خالکوبی باید در پاسپورت ذکر شود.
  • نداشتن یونیفورم در عکس پاسپورت الزامیست.
  • داشتن عینک در عکس پس از تایید پزشک معتبر امکان دارد.
  • برای سفر به برخی کشور ها، مانند کشورهای جزایر ماریانا شمالی، پورتوریکو، جزایر گوام و ساموآی آمریکا نیازی به پاسپورت آمریکا نیست.
  • سفر به کشور کوبا با پاسپورت آمریکایی ممکن است برای شما مشکل ساز شود.
  • اکثر آمریکایی ها دارای دو پاسپورت می باشند.

انواع پاسپورت آمریکایی

پاسپورت آمریکایی به دلیل داشتن نوع و سن دارنده پاسپورت متفاوت است که در اینجا به آن می پردازیم:

پاسپورت آبی: این نوع پاسپورت رایج کشور امریکا می باشد. افراد ی که سن بالای 16 سال دارند مدت اعتبار این پاسپورت  10 ساله است  و برای افرادی که سن  پایین 16 سال دارند  اعتبار این پاسپورت 5 ساله است.

پاسپورت خاکستری: این نوع مخصوص افرادی است که برای اهداف خاص با آمریکا در ارتباط هستند و اعتبار این پاسپورت 5 ساله است.

پاسپورت رسمی: این نوع برای شهروندان آمریکایی و کارمندان آمریکا می باشد که اعتبار این پاسپورت 5 ساله است.

پاسپورت سفر: این نوع پاسپورت برای پناهندگان است که برای ادامه شرایط پناهندگی می توانند به آمریکا سفر کنند.

کارت پاسپورت: این نوع برای سفرهای غیر هوایی می باشد افرادی که سن 16 سال دارند مدت اعتبار این پاسپورت 10 ساله است و برای افراد پایین 16 سال اعتبار این پاسپورت 5 ساله است.

پاسپورت اضطراری: این نوع در شرایط خاص مثل مرگ والدین صادر می شود و اعتبار این پاسپورت یک ساله است.

شرایط تمدید پاسپورت آمریکا

برای تمدید پاسپورت آمریکا شرایط زیر لازم است:

  1. داشتن پاسپورت سالم و تحویل آن هنگام تمدید پاسپورت
  2. پاسپورت در 15 سال اخیر صادر شده باشد.
  3. پاسپورت از زمان صادر شدن آن دارای 10 سال اعتبار باشد
  4. با تغییر نام و نام خانوادگی حتما مدارک لازم ارائه دهید.

انواع ویزای توریستی آمریکا

با توجه به قوانین کشور آمریکا ویزای توریستی بسیار سختگیرانه شده است که در این مطلب به شرایط گرفتن آن می پردازیم:

انواع ویزای توریستی آمریکا عبارتند از:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری
  • درمانی

مدارک مورد نیاز برای سفارت آمریکا

  • برگه وقت سفارت
  • فیش پرداختی
  • برگه CONFIRM فرم DS16
  • دو قطعه عکس ۵×۵
  • شناسنامه و کارت ملی
  • کارت پایان خدمت
  • ترجمه سند ملکی
  • پرینت مالی خود به صورت انگلیسی
  • سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • سند طلاق در صورتی که از همسر خود جدا شده اند
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند ماشین

مدارک شغلی :

  • کارمند بخش دولتی باید مدارک شامل حکم کارگزینی و… را همراه داشته باشند.
  • بخش خصوصی باید مدارک مربوط به شغل خود را همراه داشته باشند.
  • مشاغل آزاد باید مدارک لازم مانند جواز کسب و… همراه داشته باشند.
  • بازنشستگان باید مدارک مربوط به بازنشستگی خود را همراه داشته باشند.
  • پزشکان باید مدارک مربوط به پزشکی خود را همراه داشته باشند.
  • محصلین باید مدارک گواهی اشتغال به تحصیل را همراه داشته باشند.

پاسپورت آمریکا ، پاسپورت آمریکایی

بهترین سفارت برای گرفتن ویزای آمریکا

انتخاب بهترین سفارت برای آمریکا یکی از دغدغه های کسانی هست که می خواهند برای ویزا اقدام کنند،که باید حتماً به نکات زیر توجه کنند:

زبان مصاحبه در سفارت امریکا: کشور آمریکا در ایران سفارت ندارد به این منظور برای دریافت ویزای آمریکا باید به یکی از کشورهای همسایه همچون ترکیه، ارمنستان، ابوظبی، امارات به عنوان سفارت جایگزین برای ایرانیان سفر کرد. ایرانیان می توانند به سفارت های کشورهای دیگر مراجعه کنند ولی فقط در این سه سفارت به زبان فارسی مصاحبه می شود. شما اگر به کشور دیگری مثل تایلند مراجعه کنید باید به زبان انگلیسی یا زبان محلی آن کشور مصاحبه کنید.

نوبت دهی سریع: سفارت بعضی کشورها برای مصاحبه ظرفیت بالایی دارند و مصاحبه شما زمان زودتری انجام می شود امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا بعضی از این سفارت ها تعطیل می باشند و کسانی که برای ویزای تحصیلی اقدام کردند به سفارت پاکستان ارجاع داده شدند.

راحت بودن سفر به منظور مراجعه به سفارت آمریکا: برای دریافت ویزا از ایران حتما نیاز به یک سفر خارجی دارید باید کشوری را انتخاب کنید که ورود به آن نیاز ویزا نداشته باشد و رفت و آمد آسان باشد. در بین کشورها ترکیه بهترین انتخاب است و به دلیل داشتن همه روزه پرواز از ایران می تواند گزینه خوبی محسوب شود.

نکته مهم آن است که روند تمام سفارت خانه های آمریکا در تمامی کشورها یکسان است شما فقط با توجه به چیزی که بیان شد میتوانید جهت راحتی خود بهترین سفارت خانه را انتخاب کنید.

ویزای خانوادگی آمریکا

اقوام درجه یک شهروند آمریکایی که دارای گرین کارت است می تواند طبق شرایطی که اعلام شده از طریق ویزای مهاجرت برای آن ها گرین کارت بگیرند.

برای مثال:

  1. اگر والدین اهل کشور آمریکا باشد و فرد مجرد و سن آن بالای 21 سال باشد، ویزای آمریکایی f1 به او تعلق می گیرد.
  2. اگر فرزند شهروند آمریکا باشد به شخص متقاضی ویزای IR5 تعلق می گیرد.
  3. اگر سن فرد زیر سال21 باشد و پدر مادر شخص ویزای آمریکا را داشته باشند میتواند ویزای F2B بگیرد .

ویزای لاتاری آمریکا (ویزای DV)

یکی از روش های راحت ثبت نام در لاتاری امریکا ست، که هر ساله انجام می شود و تعداد معینی در این سایت برنده می شوند این ویزا نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد و فقط شانس شما در اینجا تاثیر گذار است. این ویزا جز ویزای مهاجرتی است و پس از دریافت آن می توانید گرین کارت دریافت نمایید. برای ثبت نام در لاتاری محدود کشورهایی می توانند ثبت نام کنند و سن نیز در شرایط این ثبت نام مطرح است خوشبختانه ایران یکی از این کشورها است که مردم می توانند هر ساله شانس خود را برای زندگی در آمریکا امتحان کنند.


ثبت نام تور جام جهانی قطر 2022

"*" indicates required fields

خدمات مورد نیاز:*

 

آژانس مسافرتی نزدیک من

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *