تور جشن آب ارمنستان تابستان 1401

تور جشن آب ارمنستان

توضیحات سفر

مقصدارمنستان
موقعیتاروپا
پکیج تور جشن آب ارمنستان

تور جشن آب ارمنستان تابستان 1402

تور جشن آب ارمنستان چیست؟ جشن آب ارمنستان یا همون واردآوار یک جشن محبوب با ریشه ی مذهبی در کشور ارمنستان است که با هدف تطهیر و پاکی برای شروع سالی جدید برگزار می شود و حالا این جشن به عنوان یه مراسم معروف در کل جهان سالهاست سرو صدا کرده و توریست های بسیاری برای شرکت در این جشن فوق العاده هیجان انگیز ارمنستان رو برای سفر انتخاب می کنند.

امسال با توجه به شرایط کرونایی این جشن در فضاهای باز برگزار می شود و توریست های ایرانی هم می توانند با انجام تست کرونا قبل از سفر در این جشن شرکت کنند. مراسم آب پاشی، غرفه های خوراکی های خوشمزه و بین المللی و فستیوال موسیقی و حضور افراد مشهور و هنرمندان جهانی از ویژگی های قابل توجه در جشن آب ارمنستان هست.

با توجه به درخواست بالای مسافران معمولا تعداد کمی رزرو برای این تور باقی می ماند اما شرکت اوج آرام به دلیل داشتن بهترین کارگزار تور ارمنستان و تورهای تفریحی آماده است تا بهترین پرواز و بهترین هتل ارمنستان را برای شما مسافرین عزیز خریداری نماید.

تور جشن آب ارمنستان یا همان وارداوریا ( وارتاوار ) جشنی باستانی در ارمنستان است که در آن مردم به یکدیگر آب می پاشند یا کبوتر پرواز می دهند. این جشن رسمی مذهبی  در بین  ارامنه  بود  که  امروزه به یک سنت مسیحی تبدیل شده  و هر ساله از سراسر دنیا طرفداران وارداور برای لذت بردن از این جشن به این کشور می آیند. کمتر کسی می تواند در خیابانهای ایروان قدم بزند و از خیس شدن در امان بماند.

بیشتر بخوانید : تور بالی

تاریخچه وارداور باشکوه

تور جشن آب ارمنستان

یکی از جذاب‌ترین تورهای تابستانی که از قیمت مناسبی هم برخوردار می‌باشد تور جشن آب ارمنستان است. سنت و رسوم مردمان هر کشور سبب شده تا اهالی هر سرزمینی، جشن‌های خاص خود را داشته باشند. جشن آب ارمنستان که از آن با نام جشن وارداوار (جشن آب پاشان) هم یاد می‌شود، یکی از مهمترین و محبوب‌ترین جشنواره‌ها و تعطیلات کشور ارمنستان به حساب می‌آید که قدمت زیادی دارد. این جشن باستانی در ماه جولای و ۱۴ هفته پس از تعطیلات عید پاک در اقصی نقاط کشور ارمنستان، علی الخصوص شهر ایروان، پایتخت این کشور برگزار می‌شود. همچنین اصلی‌ترین برنامه در این جشنواره ریختن آب با سطل بر روی یکدیگر است که از آن به عنوان تبرک و نشانه‌ای برای تطهیر در نزد مسیحیان این کشور یاد می‌شود.

چگونگی برگزاری جشن وارداوار در سال 1402

جشن وارداوار در سال ۱۴۰۲ در روز بیست و پنجم تیرماه برگزار می‌شود. شکل و شمایل جشن به این صورت است که در صبح روز جشن آب پاشان مراسم تجلی مسیح در کلیساها برگزار می‌شود. پس از آن برنامه‌های دیگری مانند تقدیس آب و نعمت‌های الهی مانند میوه، نان و … صورت می‌گیرد. یکی دیگر از برنامه‌ها و نکات زیبای این جشن، آزاد کردن کبوتر است که به نوعی یک نیایش مخصوص این روز به حساب می‌آید.

در ادامه رقص‌های آیینی، پخش موسیقی‌های سنتی و پاپ، بازی‌ها و تفریحات مفرح و جشن و پایکوبی از جمله‌ی دیگر برنامه‌های این جشن سنتی است. اما همانطور که قبلاً نیز ذکر شد، یکی از مهمترین بخش‌های جشن وارداوار، پاشیدن آب بر روی یکدیگر می‌باشد که به عنوان یک نشانه‌ی خوش یمن به حساب می‌آید.

به عنوان مثال در پایتخت ارمنستان یعنی ایروان، در میدان جمهوری که بزرگترین میدان شهر است، اشخاص زیادی با تفنگ‌های آب پاش منتظر مردم هستند تا حسابی آن‌ها را خیس کنند. همچنین در روز جشن واردار یک فواره بزرگ در وسط میدان جمهوری روشن می‌شود تا به شادی و جذابیت جشن بیافزاید. علاوه بر این، ماشین‌های آتش نشانی نیز در مکان‌های خاصی از شهر، بر سر و روی مردم آب می‌ریزند.

شرایط تور جشن آب ارمنستان

یکی دیگر از سنت‌هایی که در روز جشن آب پاشان و تور جشن آب ارمنستان رواج دارد، سنت هدیه دادن است. در این روز، مردم به نشانه‌ی دوستی و حس عشق و محبت به اعضای خانواده و دوستان نزدیک خود شیرینی و هدایای کوچکی را تقدیم می‌کنند. در کل از روز جشن آب پاشان به عنوان یکی از جشن‌های سنتی و نمادی از شور و نشاط مردمان ارمنستان یاد می‌شود.

آشنایی با ماهیت جشن آب

در روز جشن وارداوار، اکثر مردم به همدیگر آب می‌پاشند و هیچکس هم از این موضوع ناراحت نخواهد شد. زیرا همانطور که ذکر شد، مسیحیان ارمنستان باور دارند اگر شخصی بر روی فرد دیگری آب بپاشد، به او لطف کرده و به نوعی این حرکت را نشانه‌ای از تطهیر و پاک شدن از گناهان، شفابخشی و خلوص می‌دانند. در این جشن، مردم بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و سن و سال خود، با سطل، تفنگ آب پاش، شلنگ، بطری و هر وسیله‌ای بر روی یکدیگر آب می‌پوشاند. با این وجود، اگر کسی بنا به هر دلیل و اعتقادی دوست نداشته باشد که خیس شود، می‌تواند برای تردد در شهر از تاکسی استفاده نماید.  

آژانس مسافرتی اوج آرام یکی از بهترین آژانس‌های فعال در زمینه تورهای تفریحی خارج از کشور مخصوصا تور ارمنستان می‌باشد. یکی از تورهای جذاب ما در تیرماه، تور جشن آب ارمنستان است. جهت اطلاع از شرایط تور جشن آب ارمنستان ویژه تابستان 1402 و خرید بلیط و رزرو هتل کافی‌ست با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

ریشه جشن آب ارمنستان از کجا می آید؟

جشن آب ارمنستان مربوط به خدای استقیک الهه ی آب، عشق، زیبایی و باروری است. روایت گل سرخ بر طبق افسانه ها این گونه بود که معشوقه ی او واهاگن در جنگ با شیطان زخمی می شود او که با پای پیاده برای کمک به معشوقه اش می رفت ، حین دویدن روی گل های رز پایش زخمی شده و خون او باعث قرمز شدن گل ها می شود و همین طور تندیسهای مار و ماهی که در نقاط مختلف ارمنستان کشف شدند، ارمنیان به این تندیس ها (بیشاب) می گویند، مار و ماهی در ارمنستان باستان سمبل آب بودند. بهترین تور جشن آب ارمنستان را تابستان امسال از اوج آرام رزرو کنید.

برگزاری جشن وارداوار در سال 1402

زمان برگزاری جشن آب ارمنستان

جشن آب ارمنستان چه تاریخی برگزار می شود؟

زمان برگزاری تور جشن آب ارمنستان از 16 تیرماه تابستان 1402 آغاز می شود. جشنواره آب ارمنستان معمولا در 14 ژوئیه، پس از عید پاک برگزار می شود. وارداوار (تغییر شکل، درخشندگی) یکی از دوست داشتنی ترین، شادترین و قابل توجه ترین جشن ها در ارمنستان است. وارداور نه تنها راهی برای خنک شدن در هوای گرم تابستان است بلکه تفریحی شاد و لذت بخش برای کودکان شر و شیطونی است که تمام انرژیشان را با ریختن آب روی هم خالی کنند.

در جشنواره وارداور همچنین سرگرمی های دیگری مثل : مراسم کلیسا، نمایش های شگفت انگیز گروه های رقص و ترانه های فولیک، بازی های ملی سنتی، غرفه های آب پاشی ،نمایش سنت های مناطق مختلف، غذاهای تشریفاتی و اثار هنری به علاوه در این جشن، نمایش موزیکال گروه ها و بازیگران مختلف محبوب برگزار می گردد. جشن آب ارمنستان یا همان وارداوار به نمادی از تجلی مسیح است و اکنون سنت قدیمی ریختن آب بر یکدیگر، نشانی از تطهیر و شفابخشی را تداعی می‌کند.

قیمت تور جشن آب ارمنستان

قیمت تور جشن آب ارمنستان

تور جشن آب ارمنستان را در تابستان 1402 با بهترین کارگزار تورهای تفریحی و سیاحتی، شرکت خدمات مسافری اوج آرام تجربه کنید. ارمنستان به دلیل نزدیک بودن به کشورمان ایران، یکی از بهترین تورهای گردشگری و مناسب برای سفر می باشد.

شهر بسیار زیبای ایروان، سالانه و در تمام اوقات سال، میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی است. ایروان، با تاریخی چند هزار ساله عنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های جهان را از آن خود کرده است. ایروان با این که بزرگترین شهر ارمنستان است اما از نظر وسعت بسیار کوچک است، به طوری که می توان با پای پیاده کل شهر را قدم زد.

هزینه تور جشن آب ارمنستان با توجه به افزایش تقاضای گردشگران و تغییرات لحظه ای نرخ پرواز و هتل، مقدار معینی ندارد اما شما از طریق تماس با کارشناسان اوج آرام می توانید ارزان ترین تور ارمنستان را ویژه جشنواره آب رزرو و خریداری نمایید.

ایروان از نظر جغرافیا

شهر ایروان در کنار رود هرازدان و در دامنه کوه آرارات قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 900 متر می باشد. جمعیت این شهر تاریخی حدوداً 1.5 میلیون نفر می باشد و از مراکز مهم علمی، اقتصادی و فرهنگی منطقه قفقاز محسوب می شود. مساحت ایروان 223 کیلومتر متر مربع می باشد. شما عزیزان می توانید به واسطه تور جشن آب ارمنستان تابستان 1402، گشت و گذاری لذت بخش در ایروان ارمنستان داشته باشید.

رفتار شناسی مردم ارمنستان

بسیاری از آداب و رسوم مردم ارمنستان با ایرانیان مشترک می باشد. یکی از این آداب و رسوم، برگزاری جشن درندز به معنی آتش افروزی است که شباهت بسیاری به جشن سده ما دارد. بر اساس گزارش های آماری میزان جرم و جنایت در ارمنستان حدودا 30 درصد و شاخص امنیت حدوداً 70 درصد می باشد. که این به معنی امن بودن ارمنستان از لحاظ امنیت سفر و زندگی است.

زبان رسمی مردم ارمنستان ارمنی است اما زبان روسی هم در بین مردم رواج دارد. اما اگر تور جشن آب ارمنستان تابستان 1402 را از اوج آرام رزرو کرده باشید، نگران نباشید زیرا تور لیدر های ما به زبان ارمنی و روسی مسلط می باشند و نیاز شما را در سفر برطرف خواهند کرد.

آب و هوای ارمنستان

تور لحظه آخری جشن آب ارمنستان

ارمنستان از نظر آب و هوایی جزو کشورهای سرد و خشک قرار گرفته است. از این رو زمستان فصل مناسبی برای سفر به این کشور نیست. بهترین زمان سفر به ایروان از ماه دوم فصل بهار تا اوایل فصل پاییز می باشد. در ایام تابستان شرایط آب و هوا در ارمنستان مطلوب است و توریست های بسیاری تعطیلات تابستان خود را در ایروان ارمنستان سپری می کنند.

چند نکته برای سفر انفرادی به ایروان

  • به طور کلی ارمنستان و شهر ایروان از لحاظ سفر و اقامت کوتاه مدت گران نیستند و هتل های زیادی در این شهر برای اسکان و اقامت با رنج قیمتی مناسب وجود دارد.
  • اقامت در هاستل هم می تواند گزینه روی میز باشد اما امنیت و امکانات هتل هم باید مد نظر قرار داد.
  • چنانچه سفر شما بیش از یک هفته باشد می توانید از خانه های اجاره ای هم استفاده کنید، قیمت بعضی از این خانه ها به نسبت امکانات رفاهی شان بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند.
  • توجه داشته باشید محل اقامتتان در ایروان در مرکز شهر و در نزدیکی میدان ها راپراک باشد، زیرا دسترسی شما به شهر آسان تر خواهد بود.
  • توصیه ما به شما برای سفر به ارمنستان این است که اگر برای اولین بار به ارمنستان سفر می کنید، حتما از پکیج تورهای برنامه ریزی شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : تور آنتالیا

هتل های معروف ارمنستان

در ادامه به شما سه هتل معروف ارمنستان را برای رزرو تور جشن آب ارمنستان تابستان 1402 پیشنهاد می دهیم.

هتل متروپل

هتل متروپل که در منطقه ای آرام و خوش آب و هوا از شهر ایروان قرار گرفته است و به فرودگاه نیز نزدیک است. فضای دنج و آرام هتل جوری طراحی شده تا اقامت خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

هتل آنی پلازا

هتل آنی پلازا امکانات سفری دلنشین به ایروان پایتخت ارمنستان، از قبیل سالن زیبایی، سالن ورزش و بدن سازی، سونا و استخر سر پوشیده برای شما در این هتل مهیا شده است.

هتل آرارات

هتل آرارات ایروان از قدیمی ترین، مشهور ترین و معروف ترین هتل های این شهر افسانه ای است. این هتل بیش از یک قرن پابرجاست و هر چند وقت یک بار باز سازی می شود تا امکانات قابل قبولی را به گردشگران ارائه کند.

بیشتر بخوانید : تور قطب شمال

جاذبه های گردشگری ایروان

هزینه تور جشن آب ارمنستان

دریاچه سوان

دریاچه سوان یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین می باشد و یکی از مهمترین مراکز اکو توریستی ارمنستان محسوب می شود. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا 2000 متر و مساحت آن 940 کیلومتر می باشد.

میدان هاراپراک یا جمهوری

میدان هراپاراک در سال 1926 با طراحی بیضی شکل توسط الکساندر تامانیان بنا گردیده است. فواره های موزیکال این میدان که در فصل تابستان کار می کنند، باعث شده که میدان هاراپراک یکی از مراکز تفریحی و فرهنگی به شمار رود.

گاسگاد معروف به هزار پله

مهندس تامانیان پس از استقلال ارمنستان طرح این بنای زیبا را ارائه نمود و آن را ساخت، که توسط معماری به نام توروسیان تکمیل و به شکل امروزی در آمد. هزار پله پایین ترین نقطه ی شهر را به بالاترین نقطه ی شهر متصل می کند.

نرخ تور جشن آب ارمنستان 1402

قیمت تور جشن آب ارمنستان تابستان 1402، به نوع خدمات، نوع پرواز و درجه بندی هتل بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرخ تور تابستان 1402 ایروان با کارشناسان فروش اوج آرام تماس بگیرید. امیدواریم که از خواندن این محتوا لذت برده باشید.

 

برترین مقالات
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *