اخذ وقت سفارت آمریکا برای کودکان

افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند باید به یکی از کشورهای همسایه کشور ایران، از جمله امارات، ترکیه و ارمنستان و یا کشورهای دیگری مانند دبی، تایلند و یا گرجستان مراجعه کنند. علاوه بر تمام مواردی که برای دریافت ویزا برای بزرگسالان لازم است، تعدادی شرایط برای کودکان نیز وجود دارد که ما در این مبحث به بررسی وقت سفارت آمریکا برای کودکان نیز خواهیم پرداخت. برای اطلاعات کامل از وقت سفارت آمریکا می توانید با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

بررسی تعیین وقت سفارت آمریکا برای کودکان

آمریکا که یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا می باشد، دارای جاذبه‌ های بسیاری برای افراد سراسر دنیا است. در بسیاری از موارد افراد این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب می نمایند. اکثر افراد به قصد ادامه تحصیل و در موارد دیگر به منظور تجارت و یا کار به این کشور آمریکا سفر می‌ کنند. بنابراین تمام کسانی که به آمریکا مهاجرت می کنند، تمایل دارند که در این کشور اقامت دائم داشته باشند. به طور کلی می توان گفت تمام افرادی که قصد سفر به آمریکا را به هر دلیلی دارند، باید در مرحله اول ویزای این کشور را دریافت نمایند.

به این دلیل که طی سال‌ های گذشته ایران و آمریکا روابط دیپلماسی خوبی با یکدیگر ندارند، آمریکا در ایران هیچ کنسولگری و یا سفارتی ندارد. بنابراین افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند باید به یکی از کشورهای همسایه کشور ایران، از جمله امارات، ترکیه و ارمنستان و یا کشورهای دیگری مانند دبی، تایلند و یا  گرجستان مراجعه کنند. علاوه بر تمام مواردی که برای دریافت ویزا برای بزرگسالان لازم است، تعدادی شرایط برای کودکان نیز وجود دارد که ما در این مبحث به بررسی وقت سفارت آمریکا برای کودکان نیز خواهیم پرداخت.

تعیین وقت سفارت آمریکا

وقت سفارت آمریکا برای کودکان

انجام وقت سفارت آمریکا برای کودکان و بزرگسالان هر کدام دارای شرایط و قوانین خاص خود می باشد و جزو مهم ترین اقدام ها برای دریافت ویزای آمریکا است. این که افراد کدام یک از کشورهای نامبرده را برای دریافت ویزای خود انتخاب می‌ کنند، به انتخاب خود افراد و برخی شرایط دیگر بستگی دارد.

در هر صورت می توان گفت افراد باید مراحل خاصی را طی کنند تا بتوانند وقت سفارت خود را تنظیم نمایند. به طور کلی می‌ توان گفت مراحل دریافت وقت سفارت آمریکا در سفارت خانه های کشورهای مختلف دارای روند یکسانی می باشد. اما ممکن است که سیاست‌ های متفاوتی در تعیین وقت وجود داشته باشد که شرایط آن قطعا به افراد اعلام می شود.

قوانین تعیین وقت سفارت آمریکا برای کودکان

متقاضیان برای تعیین وقت سفارت آمریکا در مرحله اول نیاز نیست که به کشورهای همسایه سفر کنند و می توانند به راحتی و به صورت آنلاین در منزل خود نیز تعیین وقت را انجام دهند. تنها کافیست متقاضیان به سامانه رسمی خدمات ویزای آمریکا مراجعه کرده و در این سایت ثبت نام خود را انجام دهند. همچنین افراد می توانند به سایت های یکی از سفارت خانه ها مراجعه کرده و ثبت نام خود را از این طریق انجام دهند.

در پاسخ به این سوال که آیا برای کودکان هم باید به صورت جداگانه وقت سفارت آمریکا گرفته شود یا خیر باید گفت که تمامی کودکانی که بالای ۱۴ سال سن دارند باید به صورت جداگانه وقت سفارت آمریکا را رزرو کنند. بنابراین اگر افراد قصد سفر به صورت خانوادگی را دارند باید حتماً تعداد افراد خانواده را مشخص کرده و سپس برای هر یک از اعضای خانواده یک وقت سفارت جدا را تعیین نمایند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که افرادی که سن آن ها زیر ۱۴ سال می باشد، نیازی به مصاحبه نداشته و می‌ توانند در روزی که از خانواده مصاحبه به عمل می آید همراه ایشان به سفارت مراجعه کرده و در مصاحبه حضور داشته باشند.

 

مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت آمریکا برای کودکان

گرفتن وقت سفارت آمریکا

کلیه افرادی که متقاضی دریافت ویزای کشور آمریکا هستند، باید در هنگام تعیین وقت سفارت، هزینه ای به نام MRV  را پرداخت کنند. وجه دریافتی برای ویزاهای غیر مهاجرتی در سفارت آمریکا ۱۶۰ دلار است که تمامی افراد متقاضی ملزم به پرداخت این هزینه به سفارت آمریکا می باشند.  لازم به ذکر است که این هزینه باید برای تعیین وقت سفارت آمریکا برای کودکان به صورت جداگانه پرداخت شود.

مدارکی که برای تعیین وقت سفارت آمریکا لازم است باید پیش از جلسه مصاحبه گردآوری شده و در روز مصاحبه به سفارت آمریکا ارائه گردد. از جمله این مدارک می توان به کپی صفحه اول پاسپورت و فرم DS_160 تکمیل شده به زبان فارسی، به همراه صفحه تاییدیه تکمیل فرم به زبان انگلیسی اشاره کرد. همچنین شماره تماس و عکس جدید در قطع ۵ در ۵ به صورت تمام رخ نیز از جمله مدارکی است که متقاضی باید در روز مصاحبه به سفارت تحویل دهد.

توضیحات تکمیلی

علاوه بر این مدارک در روز مصاحبه حضوری باید مدارک دیگری از جمله مدارک هویتی مانند اصل پاسپورت، ترجمه شناسنامه و کارت ملی، دعوتنامه، ترجمه سند ازدواج و یا گواهی طلاق و همچنین ترجمه تمام سوابق بیمه و اصل کارت پایان خدمت به سفارت تحویل داده شود.

از جمله مدارک دیگری که در روز مصاحبه مورد نیاز است مدارک مالی و ملکی می باشد. به عنوان مثال هایی از مدارک مالی و ملکی می‌ توان به گزارش گردش شش ماهه حساب افراد اشاره کرد که نشان دهنده درآمد ماهیانه متقاضی هستند. علاوه بر آن فرم استعلام تمکن مالی که توسط اداره امور بین الملل بانک مهر شده باشد و به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده باشد، از مدارک مالی و ملکی مورد نیاز می باشد. البته لازم به ذکر است که این مدارک برای تعیین وقت سفارت آمریکا برای کودکان مورد نیاز نمی باشد و مربوط به خانواده کودکان است.

علاوه بر مدارک کلی که برای تعیین وقت سفارت برای تمام اقشار و سنین ضروری است، برخی از مدارک و اسناد شغلی برای هر شغل و یا افراد مختلف، متفاوت می باشد. به عنوان مثال یکی از مدارکی که برای تعیین وقت سفارت آمریکا برای کودکان و دانشجویان در نظر گرفته می شود، گواهی تقبل هزینه ها توسط یکی از والدین است که باید در هنگام مصاحبه به سفارت ارائه گردد.

علاوه بر آن گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه برای کودکان و همچنین گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه برای دانشجویان یکی دیگر از مدارک مورد نیاز می باشد. این در حالی است که می توان در عوض گواهی اشتغال  به تحصیل گواهی ثبت نام برای سال تحصیلی آینده را نیز به سفارت ارائه داد.

مدارک دیگری که برای گروه سنی کودکان در هنگام مصاحبه ضروری و الزامی می باشد، اسناد هویتی حامی مالی کودکان است که در روز مصاحبه باید به سفارت تحویل داده شود. شایان ذکر است که کودکان به این دلیل که هنوز به سن قانونی نرسیده اند لازم دارند تا در روز مصاحبه ترجمه اجازه والدین آن ها که به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ترجمه شده است، حتما در روز مصاحبه به سفارت نشان داده شود.

در برخی از موارد که کودک تنها با مادر خود قصد سفر به آمریکا را دارند و به سفارت مراجعه کرده اند، یکی از مدارک مورد نیاز، ترجمه تعهد نامه یا رضایت نامه پدر برای خروج فرزند می باشد. این مدرک نیز در صورتی که مادر و فرزند به تنهایی قصد سفر دارند به عنوان یکی از مدارک الزامی دسته بندی می شود.

تعیین وقت سفارت آمریکا در کشور های مختلف

وقت سفارت آمریکا

وقت سفارت آمریکا برای کودکان و بزرگسالان تفاوت خاصی نداشته و باید به صورت آنلاین و رزرو قبلی صورت گیرد. تعیین وقت در کشورهای مختلف دارای روند یکسانی است اما ممکن است در برخی از جزئیات دارای تفاوت‌ هایی باشند. به عنوان مثال مرحله پرداخت وجه تعیین وقت سفارت آمریکا در ارمنستان و یا وقت سفارت آمریکا در امارات، برخلاف دیگر سفارت ها پیش از مرحله گرفتن وقت سفارت صورت می گیرد. بنابراین متقاضیان پیش از این که وقت خود را تعیین کنند ابتدا باید سفارت کشور مورد نظر خود را بررسی کرده و به این نکات دقت کنند.

پس از تعیین وقت سفارت آمریکا در دبی لازم است که متقاضیان در روزی که نوبت مصاحبه دارند ساعت ۶ صبح در سفارت حضور داشته باشند. سفارت آمریکا در دبی از ساعت ۷ الی ۷.۳۰  صبح پاسخگوی افراد است و در صورتی که متقاضیان در ساعت تعیین وقت خود در سفارت حضور نداشته باشند، وقت آن ها ابطال می گردد.

لازم به ذکر است که به مهاجران ایرانی توصیه می گردد که برای اخذ وقت سفارت به یکی از سه کشور همسایه ایران یعنی ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه کنند. افسرهای کنسولگری های ترکیه، امارات و ارمنستان بر خلاف وقت سفارت آمریکا از تایلند و یا گرجستان به زبان فارسی صحبت می کنند و با مدارک کشور ایران بیشتر آشنا هستند. بنابراین این مساله یک ویژگی مثبت برای افرادی است که تعیین وقت سفارت آمریکا در ارمنستان و یا تعیین وقت سفارت آمریکا در ابوظبی و ترکیه را انجام داده باشند.

توضیحات نهایی

شایان ذکر است که خانواده‌ هایی که تعیین وقت سفارت آمریکا برای کودکان خود را انجام می دهند بهتر است که به یکی از این سه کشور مراجعه کنند، چون کودکان در این سنین با زبان فارسی ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد و تسلط و اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان می دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌ های مثبت تعیین وقت سفارت آمریکا در ترکیه این موضوع است که در شهر آنکارا و استانبول ترکیه اخذ ویزا آمریکا برای مسافران ایرانی نیاز نمی باشد و افراد به راحتی می‌ توانند به این کشور سفر کنند. علاوه بر تمام موارد مختلفی که در تعیین وقت سفارت آمریکا از کشورهای مختلف ذکر شد، لازم به ذکر است که یکی از موارد مهمی که به منظور تعیین وقت سفارت آمریکا از گرجستان وجود دارد این موضوع است که افراد متقاضی باید در ابتدای کار نوع ویزای مورد درخواست خود را تعیین کنند و وقت سفارت خود را متناسب با نوع ویزای درخواستی اخذ نمایند.

نکته در رابطه با تعیین وقت سفارت آمریکا برای کودکان

در ایالت متحده لازم است کودکان پیش از ثبت نام مدرسه واکسیناسیون های خاصی را انجام دهند. به همین منظور به افراد توصیه می‌شود که سوابق کامل واکسیناسیون فرزندان در روز مصاحبه و یا پس از سفر به ایالت متحده به همراه ایشان باشد.

همچنین اگر فرزندی به فرزند خواندگی گرفته شده است و یا یکی از والدین در نتیجه طلاق حضانت کامل فرزند را برعهده دارد، لازم است که به همراه والد یا والدین یک کپی از تمام مدارک حضانت یا فرزند خواندگی که از دادگاه های معتبر کشور دریافت شده است، به صورت ترجمه شده وجود داشته باشد.

کلام آخر

امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید با مراجعه حضوری به شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری اوج آرام اقدام به رزرو وقت سفارت آمریکا برای کودکان کنید. شما عزیزان می توانید همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 

4.2/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *