اخذ ویزا دانشجویی انگلستان

اخذ ویزا دانشجویی انگلستان

با در نظر گرفتن شرایط بسیار عالی و ایده‌آل کشور انگلستان در زمینه‌ی تحصیلات، بسیاری از افراد به دنبال دریافت ویزا دانشجویی انگلستان هستند. این ویزا با شرایط خاصی به برخی از دانشجویان خاص اعطا شده و مزایای فوق العاده‌ای را برای آنها در بر خواهد داشت. با دریافت این ویزا، متقاضیان می‌توانند در رشته مورد نظر و دانشگاه تعیین شده ادامه تحصیل داده و موفقیت‌های چشمگیری را تجربه کنند.

دلایل بسیار زیادی برای دریافت ویزا دانشجویی انگلستان وجود دارد که اغلب افراد را برای تهیه آن، ترغیب می‌نماید. همان طور که می‌دانید کشور انگلستان یکی از کشورهای مطرح در زمینه‌ی آموزشی است که به دلیل کیفیت بسیار بالا در آموزش و همچنین در بر داشتن دانشگاه‌های معتبر، انتخابی شایسته برای ادامه تحصیل دانشجویان به شمار می‌رود.

اما سوالات بسیار زیادی در زمینه‌ی دریافت ویزا دانشجویی انگلیس، ذهن مخاطبین را مشغول نموده است. اوج آرام با ارائه‌ی اطلاعات دقیق در این زمینه شما را برای یک مهاجرت تحصیلی شگفت انگیز و همچنین دریافت ویزا دانشجویی تضمینی انگلیس همراهی خواهد نمود.

امروزه که شاهد اوج گیری بیماری کرونا هستیم، شرایط اخذ ویزا نیز با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه شده است. قبل از بکارگیری تدابیر بهداشتی و سیستم ایمنی مناسب، دانشجویان با یک وضعیت بی‌ثبات و نامناسب مواجه شده‌ بودند. اما پس از استفاده از سیستم ایمنی مناسب و همچنین بکارگیری تدابیر بهداشتی، شاهد اپلای شدن بسیاری از دانشجویان بین المللی در این کشور هستیم.

صفر تا صد دریافت ویزا دانشجویی انگلستان

راههای مختلفی برای ورود به کشور انگلستان وجود دارند که یکی از آنها اخذ ویزای تحصیلی است. این ویزا در انواع مختلفی دسته بندی شده است که ویزا دانشجویی انگلستان یکی از انواع آنها به شمار می‌رود. این ویزا به ویزای (Tier 4 General) معروف است که در بردارنده دانشجویان بین المللی با سن بالای 18 سال خواهد بود. کشور انگلستان با در بر داشتن رشته های مختلف تحصیلی و همچنین مراکز دانشگاهی معتبر و علمی، انتخابی ایده‌آل برای ادامه تحصیل دانشجویان خواهد بود.

این ویزا تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان ارائه خواهد شد. ویزای دانشجوی انگلستان برای مقطع کارشناسی 3 الی 4 ساله، ویزای دانشجویی انگلستان برای مقطع کارشناسی ارشد 1 ساله و دوره دکترا در انگلیس 3 ساله است. البته تخمین این دوره‌های آموزشی، با توجه به دانشگاه‌ها و همچنین رشته‌ی مختلف افراد، متغیر خواهد بود. برای این که بتوانید اقدام به دریافت ویزا دانشجویی انگلستان نمایید، باید مراحل بسیار زیادی را با توجه به سختگیری‎‌های این کشور طی کنید.

 

اقدام به ثبت نام در دانشگاه در انگلستان

ویزا تحصیلی انگلستان

یکی از مهمترین گام‌ها برای دریافت این ویزا، اقدام به پذیرش و ثبت نام در دانشگاه‌های معتبر انگلستان خواهد بود. در دست داشتن نامه پذیرش دانشگاه معتبر در این کشور، اولین و مهمترین گام برای صدور ویزا است. این ویزا با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان عرضه می‌شود. همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتر آشنا شوید :

دریافت ویزا دانشجویی انگلستان برای مقطع کارشناسی

دانشگاه‌های معتبر بسیار زیادی در این کشور در مقطع کارشناسی، اقدام به جذب دانشجو می‌نمایند. قبل از هر چیز ، باید رشته مورد نظر خود را شناخته و سپس اقدام به ادامه تحصیل در رشته مربوطه نمایید. در این کشور شاهد دسته‌بندی مناسب رشته‌ها خواهیم بود. از دسته‌بندی رشته‌های تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کلیه رشته‌های مهندسی با نام علمی BENG
  • رشته‌های هنری با نام علمی BA
  • رشته‌ های حقوق با نام علمی LLB
  • رشته‌های علوم پایه با نام علمی BSC
  • رشته‌ های پزشکی با نام علمی MBBS

برای دریافت این ویزا حتما باید مدرک دیپلم خود را گرفته باشید. یکی دیگر از مدارک بسیار مهم برای دریافت این ویزا در این مقطع تحصیلی، برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 است. در صورتی که از نمره‌ی 5.5 برخوردار باشید نیز می‌توانید پذیرش مشروط را دریافت نمایید. هزینه‌ی تحصیل در این مقطع برای دانشجویان با توجه دانشگاه و رشته‌ی مورد نظر متغیر است. اما این هزینه بین 10000 الی 38000 پوند خواهد بود.

دریافت ویزا دانشجویی انگلستان برای مقطع کارشناسی ارشد

برای ادامه تحصیل در این مقطع، باید مدرک فوق دیپلم و یا کارشناسی (لیسانس) را در دست داشته باشید. لازم به ذکر است که با در دست داشتن مدرک فوق دیپلم برای ادامه تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد، حتما باید دوره‌ی (Pre master) را سپری نمایید. یکی دیگر از مدارک بسیار مهم در این مقطع، برخورداری از مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 است. در صورتی که حداقل نمره را دریافت نکرده باشید نیز می‌توانید به صورت مشروط این ویزا را دریافت نمایید.

 

برخلاف برخی از کشورهای دیگر، طول دوره‌ی تحصیل در این مقطع یک ساله است اما هزینه‌ی آن گاهی گران‌تر و در برخی از مواقع نیز با هزینه‌ی کشورهای دیگر یکسان خواهد بود. هزینه‌ی دوره مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان با توجه به رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه معتبر بین 11000 الی 32000 پوند متغیر است.

دریافت ویزا دانشجویی انگلستان برای مقطع دکتری

دریافت ویزا دانشجویی انگلستان

اصلی‌ترین گام برای دریافت این ویزا، انتخاب یک استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر است. پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، اساتید فعال در دانشگاه را شناسایی نموده و اقدام به ارسال رزومه‌ی خود برای او خواهید نمود. برای دریافت این ویزا لازم است که حتما از یک برنامه‌ی تحقیقاتی قابل قبول و بسیار قوی، برخوردار باشید.

در این صورت، استاد راهنما اقدام به ارسال تاییدیه برای شما نموده و با در دست داشتن این تاییدیه می‌توانید برای دریافت ویزا دانشجویی انگلستان در مقطع دکتری اقدام کنید. برخورداری از مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

هزینه تحصیل در این دوره نیز با توجه به دانشگاه و رشته مورد نظر، متغیر خواهد بود اما در کل هزینه‌ی این دوره از مقطع دانشگاهی در کشور انگلستان برابر با 18000 الی 23000 پوند است. طول این دوره‌ی آموزشی نیز با توجه به رشته‌ی تحصیلی بین 3 الی 8 سال خواهد بود. ویزای صادر شده برای این مقطع تحصیلی 5 ساله بوده که با توجه به نیاز دانشجویان، تا 8 سال تمدید می‌شود.

مهمترین دانشگاه‌های انگلستان کدامند؟

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره نمودیم، انتخاب دانشگاه و دریافت پذیرش از آن، گام مهم و نخست برای دریافت ویزا دانشجویی انگلستان است. این کشور دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری است که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. از جمله دانشگاه‌های معتبر در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)
  • دورهام (Durham University)
  • دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)
  • گلاسگو (University of Glasgow)
  • دانشگاه سنت اندروز (University of St Andrews)

مدارک مهم برای دریافت ویزا دانشجویی انگلستان

ویزا دانشجویی انگلیس

برای دریافت این ویزا، با توجه به انتخاب رشته مورد نظر دانشگاه و همچنین مقطع مورد نظر باید اقدام به ارائه‌ی مدارک خاصی نمایید. در اینجا به برخی از مدارک یکسان و مهم اشاره شده است. برای تکمیل مدارک مهم خود می‌توانید از مشاوران متخصص و حرفه‌ای اوج آرام راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. این مدارک کلی و جامع عبارتند از :

  • ارائه‌ی سند ملکی
  • ارائه‌ مدارک مهم جهت تضمین برخورداری از تمکن مالی به زبان انگلیسی
  • ارائه‌ ی مدرک زبان آیلتس با نمره مورد نظر
  • ترجمه مدارک شناسایی
  • ارائه‌ی اصل پاسپورت
  • ارائه‌ی دو قطعه عکس
  • و …

نتیجه گیری

شما عزیزان می توانید با توضیحات گفته شده در این مقاله برای ویزا دانشجویی انگلستان اقدام کنید و در بهترین دانشگاه های کشور انگلستان تحصیل کنید. شما عزیزان همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان اوج آرام به صورت رایگان مشاوره داشته باشید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده و برایتان مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *