شرایط اخذ ویزا نیوزیلند

نیوزیلند کشوری کم جمعیت که در جنوب غرب اقیانوس ارام واقع شده است. آمار خشونت در نیوزیلند بسیار کم است و مردم زندگی شاد و راحتی دارند به همین دلیل گردشگران بسیاری را هرساله به سمت خود جذب می کند. ما در این مقاله از وب سایت اوج آرام قصد داریم تا در رابطه با اخذ ویزای نیوزیلند صحبت کنیم. با ما همراه باشید. برای گرفتن ویزا ابتدا باید فرم درخواست آنلاین سفارت را پر کرده سپس به صورت آنلاین مبلغی را پرداخت کرده و درخواست خود را ثبت کنید و در نهایت ایمیلی در جهت تایید دریافت کنید.

انواع ویزای نیوزیلند

ویزا توریستی نیوزیلند

مدت زمان این ویزا تا 9 ماه است. با داشتن این ویزا می توانید به دوستان و اقوام خود سر بزنید و در نیوزیلند گردش کنید و از تفریحات لذت ببرید. به مدت حداکثر سه ماه می توانید تحصیل کنید. همسر و فرزندان زیر 19 سال خود را می توانید زیرمجموعه ویزای نیوزیلند خود کنید.

ویزای NZETA

ETA برای نیوزیلند دقیقا چیست؟

ETA تأیید شده برای نیوزیلند، سندی است که توسط دولت نیوزیلند اعطا شده است و شما از طریق نامه الکترونیکی دریافت خواهید کرد که به هر شهروند هر یک از کشورهای واجد شرایط دارای گذرنامه هایی که حداقل شش ماه از تاریخی که وارد نیوزیلند می شوند معتبر باشد داده می شود. شما می توانید به صورت آنلاین برای ETA در نیوزیلند درخواست دهید و برای اهداف گردشگری یا تجارت استفاده کنید.

هر فرد واجد شرایط خارجی که قصد بازدید از نیوزیلند را دارد، کاملاً قادر است یک فرم کوتاه و آسان آنلاین ETA را برای بازدید از نیوزیلند برای اهداف گردشگری یا مشاغل تکمیل کند. این روند آنلاین برای ETA برای ویزای نیوزیلند در اواخر سال 2016 توسط دولت نیوزیلند و با هدف این امکان فراهم شد تا هر یک از مسافران و بازدید کنندگان آینده بتوانند از ETA به نیوزیلند درخواست کنند. این ویزا بیشتر ویزاهای توریستی و تا مدت زمان دو سال را شامل می شود.

ویزای کاری نیوزیلند

اگر مهارت های تخصصی دارید یا برای بدست آوردن مهارت خاصی کار می کنید و واجد شرایطی می باشید که قابل مقایسه با مواردی است که از کارفرمایان نیوزیلند استفاده می شود، خواهید فهمید که در اینجا فرصت های شغلی بسیار خوبی برای شما وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید جستجو کنید و مناطقی که کمبود در زمینه مهارت خاص دارند را بیابید و مهارت خود را پیدا کنید و درخواست دهید. نیوزیلند طیف وسیعی از ویزاهای کاری را ارائه می دهد. همه موقتی هستند، اگرچه برخی از آنها می توانند منجر به سکونت شوند.

ویزا دانشجویی نیوزیلند

ویزای موقت نیوزیلند

ویزاهای موقت نیوزیلند به شما این امکان را می دهد که برای مدت زمانی مشخص در نیوزیلند زندگی و کار کنید. کار موقت می تواند به عنوان گامی در جهت به دست آوردن اقامت و اقامت دائم در اینجا استفاده شود. طیف وسیعی از ویزاهای کاری برای افرادی که در حرفه ای مشغول به کار هستند که دچار کمبود افراد متخصص است و یا یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای نیوزیلند دارند، وجود دارد. بیشتر ویزاهای کار محدودیت سنی ندارند.

کشور نیوزیلند با نام دیگر زلاندنو در جنوب غربی اقیانوس آرام و در نزدیکی استرالیا واقع گردیده است. پایتخت نیوزیلند یا زلاندنو، ولینگتون می باشد که دارای زیبایی های بسیار بی نظیری می باشد. جمعیت این کشور بالغ بر 5 میلیون نفر می باشد که بیشتر آنها اروپاییان هستند. شهری که بیشترین مهاجران را سکنا داده اوکلند است که بزرگترین و امن ترین شهر در نیوزیلند می باشد. بالاترین مقام این کشور ملکه الیزابت دوم می باشد و حکومت آنها مشروطه و دموکراسی پارلمانی است. از دیگر شهرهای نیوزیلند می توان به دنیدن، کرایست چرچ، اینورکارگیل و… اشاره کرد. این کشور از جمله کشور های پر طرفدار جهت گردشگری می باشد و هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر می کنند.

از مناطق گردشگری و مهم و زیبای این کشور می توان به پارک های ملی آبل تاسمان و فیوردلند، یخچال طبیعی فرانز جوزف، آبفشان روتورا و غار وایتومو اشاره کرد. در ادامه درباره ویزای نیوزیلند و شرایط ویزای تحصیلی و قیمت ویزا بیشتر صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

ویزای نیوزیلند برای افغانها

در سال های اخیر به دلیل جو نا مساعد کشور افغانستان، افراد زیادی از این کشور قصد مهاجرت به کشور های مختلف را دارند. کشور های زیادی از جمله نیوزیلند فضای تحصیلی و کاری بسیار مناسبی برای ادامه زندگی دارند. افغان های زیادی برای زندگی راحت تر  و ایمن تر و همچنین برای داشتن آینده بهتر به ان کشور مهاجرت می کنند. زبان رسمی نیوزیلند زبان انگلیسی می باشد و جمعیت مسلمان آن بالغ بر 40 هزار نفر می باشد. مهاجرت به این کشور از طریق مهاجرت کاری، مهاجرت پناهندگی، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا ازدواج انجام می گیرد. راحت ترین گزینه برای تبعه افغانستان مهاجرت کاری و یا تحصیلی می باشد. برای گرفتن ویزای نیوزیلند باید با داشتن شناسنامه یا پاسپورت و همچنین مدارک مبنی بر اقامت قانونی و اثبات دارایی مالی، اقدام نمایید.

فرم درخواست ویزای نیوزیلند

متقاضیان جهت گرفتن ویزای نیوزیلند باید مدارک مختلفی را ارائه دهند که یکی از آنها فرم درخواست ویزا می باشد. افراد برای گرفتن فرم باید به وبسایت اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنند و فرم درخواست را به صورت آنلاین دریافت نمایند. فرم های ویزای مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به نوع درخواست خود از فرم ویزای کاری، تحصیلی، توریستی و … استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری می باشد که در صورت اتمام اعتبار ویزا باید به صورت قطعی به کشور خود باز گردید. همچنین بررسی برخی از مدارک ویزای نیوزیلند در ایران امکان پذیر نمی باشد و در کشور امارات مورد بررسی قرار می گیرد و به صورت ایمیل نتیجه اعلام می گردد.

ویزای سرمایه گذاری نیوزیلند

ویزای تضمینی نیوزیلند

برای مهاجرت به نیوزیلند از چند طریق می توانید اقدام کنید، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای پزشکی، ویزای توریستی، ویزای ازدواج و… از جمله آنها می باشد. در ویزای سرمایه گذاری باید ابتدا سوابق تجاری خود در ایران را به ثبت برسانید و سپس از طریق راه اندازی شرکت، کارخانه، فروشگاه و… اقدام نمایید. سابقه فعالیت های تجاری بسیار اهمیت دارد و باید حداقل 2 سال سابقه در این زمینه داشته باشید. گردش مالی تجارت شما نیز باید 500 میلیون در سال باشد و حداقل 250 میلیون جهت سرمایه گذاری به کشور نیوزیلند انتقال دهید.

همچنین یکی دیگر از ویزا های تضمینی نیوزیلند، ویزای ازدواج می باشد که باید یکی از طرفین ازدواج شهروند نیوزیلند باشد و یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد. همچنین ارائه مدارکی مبنی بر عدم صوری بودن ازدواج ضروری است و باید اثبات شود که 12 ماه با یکدیگر زندگی کرده اند. ویزای والدین به این صورت می باشد که حداقل نیمی از فرزندان اقامت دائم این کشور را داشته باشند. برای گرفتن ویزای پزشکی، افراد باید مدارک معتبر و کافی و مدارک مبنی بر ادامه درمان را به سفارت این کشور ارائه دهند.

قیمت ویزا نیوزیلند

درخواست برای ویزای نیوزیلند به دو صورت آنلاین و دستی صورت می گیرد. در صورت مراجعه به وبسایت سفارت باید برای هر فرد 246 دلار نیوزیلند و 192 یورو پرداخت شود. در صورت مراجعه آفلاین و یا دستی باید 407 یورو به سفارت این کشور پرداخت شود. مدت زمان بررسی درخواست معمولا تا یک ماه پس از ثبت درخواست می باشد. در صورت رد شدن درخواست ویزا این مبلغ غیر قابل بازگشت می باشد.

ویزا دانشجویی نیوزیلند

دانشگاه های موجود در کشور نیوزیلند از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و با آموزش های مدرنی که دارند مقصد بسیاری از دانشجویان هستند. برای کسب ویزای تحصیلی باید از یکی از آموزشگاه ها و یا موسسات موجود در این کشور دعوت نامه داشته باشید. از شرایط اجازه تحصیل در این کشور شرایط تمکن مالی عالی و گواهی عدم سوء پیشینه می باشد. در برخی از شرایط نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ندارید، به عنوان مثال زمانی که از استرالیا برای تحصیل به نیوزیلند آمده باشید نیاز به ویزا نخواهید داشت. اگر دوره تحصیلی شما کمتر از یک ماه باشد و یا اجازه اقامت در نیوزلند را داشته باشید نیز نیازی به گرفتن ویزا نخواهید داشت. اگر دوره تحصیلی فرد بیش از 9 ماه باشد باید سالیانه 15000 دلار نیوزیلند پرداخت کند و اگر کمتر از 9 ماه باشد، باید ماهیانه 1200 دلار هزینه بابت تحصیل بپردازد.

ویزای جدید نیوزیلند

ویزای سرمایه گذاری یکی از ویزاهای جدید نیوزیلند می باشد که افراد می توانند با سرمایه ای معادل 5 میلیون دلار نیوزیلند وارد این کشور شوند. این ویزا از تاریخ 19 سپتامبر 2022 به متقاضیان ارائه گردیده است و باعث پیشرفت اقتصادی در این کشور می شود.

ویزای دائم نیوزیلند

اخذ ویزای نیوزیلند

ویزاهای اقامتی نیوزیلند به طور کلی به شما امکان می دهد به طور نامحدود در نیوزیلند زندگی کرده و کار کنید و به بیشتر خدمات تأمین اعتبار عمومی دسترسی پیدا کنید. برای دریافت ویزای نیوزیلند باید امتیازاتی کسب کنید که این امتیازات بر حسب عواملی مانند سن، سابقه کار، مهارت های شما و پیشنهاد اشتغال تخصصی برای تعیین صلاحیت استفاده می شود. گزینه دیگر ویزای اقامت Residence from Work است. هنگامی که حداقل 24 ماه ویزای Work to Residence را داشتید، ممکن است واجد شرایط درخواست شوید.

ویزا تحصیلی نیوزیلند

اگر تمایل به ادامه تحصیل در نیوزیلند دارید، می توانید برای تحصیل تمام وقت در نیوزیلند درخواست ویزای نیوزیلند دهید. باید هزینه های کل دوره های خود را بپردازید و در یک موسسه آموزشی تایید شده ثبت نام کنید. در نیوزیلند، می توانید از معیارهای آموزشی با کیفیت بالا بهره مند شوید و مدارک شناخته شده بین المللی را نیز کسب کنید.

شما می توانید تا مدت زمان چهار سال تحصیل کنید. در این مدت شما می توانید در مدرسه و کلاس های بعد از مدرسه و در زبان انگلیسی تحصیل کنید. بسته به شرایط ویزایی که دارید شما می توانید در هفته 20 ساعت به صورت پاره وقت و در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنید. تا یک سن به خصوص شما می توانید تنها زندگی کنید در غیر این صورت لازم است با والدین و یا سرپرست قانونی خود همراه باشید.

پیوستن به خانواده

اگر با همسر خود به نیوزیلند سفر می کنید ممکن است هنگام رسیدن با چالش های خاصی روبرو شوید. در این صفحه اطلاعات عملی در مورد استقرار شما و خانواده تان در نیوزیلند ارائه شده است تا بتوانید در اینجا مستقر شوید و از زندگی لذت ببرید.

نیوزیلند تعدادی گزینه ویزای شریک زندگی ارائه می دهد. بررسی کنید چه کسانی واجد شرایط این ویزا هستید و چگونه می توانید برای آن اقدام کنید. همچنین باید بررسی کنید ویزاهای مورد نیاز فرزندان شما چیست. اگر متقاضی ویزای نیوزیلند بر اساس روابط خود هستید شما و شریک زندگی خود نیاز به معیارهای خاصی دارید.

  • رابطه شما باید واقعی و با ثبات باشد.
  • شما باید در کنار شریک زندگی خود باشید.
  • می بایست از لحاظ شخصیتی و سلامتی شرایط لازم را دارا باشید.
  • شما باید حامی شریک زندگی خود باشید.
  • شریک زندگی شما باید واجد شرایط حمایت از برنامه شما باشد.

شرایط خاص خود را بررسی کنید زیرا برای ویزاهای موقت و اقامت متفاوت است. اگر شما یک شهروند استرالیا یا اقامت دائم باشید، می توانید ویزای شریک را نیز حمایت مالی کنید. با این حال، قبل از پشتیبانی از برنامه باید ثابت کنید که نیوزیلند محل اصلی اقامت شماست. همچنین برای ورود به نیوزیلند باید تمام گزینه های ویزا را در نظر بگیرید زیرا برخی از آنها واجد شرایط خدمات بیشتری نسبت به سایرین هستند.

ویزاهای موقت

اگر هر دو معیار را رعایت کنید می توانید برای ویزای کار موقت یا ویزای بازدید کننده در کنار شریک زندگی خود در نیوزیلند باشید. چنانچه برنامه شما به ویزای موقت شریک زندگی شما وابسته باشد ویزای شما فقط برای همان مدت زمانی معتبر است که اعتبار آنها صادر شود.

اگر شریک زندگی شما شهروند یا مقیم نیوزیلند است می توانید بسته به مدت رابطه درخواست ویزای نیوزیلند کار یا ویزیتور بین 12 تا 24 ماه کنید. شما می توانید به عنوان متقاضی ثانویه در برنامه شریک زندگی خود در بیشتر دسته های ویزای اقامت، از جمله در زیر دسته مهاجران ماهر یا اقامت از محل کار قرار گیرید. برای این برنامه ها ممکن است نیاز به زبان انگلیسی باشد. در صورتی که با یک شهروند یا مقیم نیوزیلند در رده مشارکت خانواده قرار دارید می توانید ویزای اقامت را نیز درخواست کنید.

ویزا تجاری و سرمایه گذاری نیوزیلند

دریافت ویزای نیوزیلند

ویزای اقامت کارآفرین

این ویزا اجازه خود اشتغالی را به شما می دهد و  شما می توانید در نیوزیلند به طور دائم اقامت کنید. با داشتن این ویزا می توانید به فعالیت خود ادامه دهید و به طور نامحدود در اینجا بمانید. شما باید حداقل 6 ماه در خود کار بوده باشید. اگر بعد از گذشت کمتر از 2 سال از خود اشتغالی متقاضی هستید، لازم است حداقل 500،000 دلار سرمایه گذاری کرده و 3 شغل جدید در نیوزیلند ایجاد کنید.

همچنین می توانید به فعالیت خود در نیوزیلند ادامه داده و زندگی، کار و تحصیل کنید. می توانید شریک زندگی خود و فرزندان وابسته تا سن 24 سال را در برنامه ویزای نیوزیلند خود قرار دهید. بعد از گرفتن این ویزا، می توانید برای اقامت دائم در نیوزیلند اقدام کنید.

ویزای کار جهانی

کارآفرینان و سرمایه گذاران پذیرفته شده در بورس تحصیلی ادموند هیلاری می توانند برای اخذ ویزای “کار جهانی تأثیرپذیر ” به مهاجرت نیوزیلند مراجعه کنند. این ویزا باعث ایجاد انعطاف پذیری در کار و زندگی در نیوزیلند ضمن ایجاد یا حمایت از سرمایه گذاری های نوآورانه در اینجا می شود. این ویزا همچنین راهی برای اقامت دائم است. شما باید توسط انجمن ادموند هیلاری انتخاب شوید تا به برنامه 3 ساله خود به عنوان یک کارآفرین یا سرمایه گذار نوآور بپیوندید.

پس از گذشت 30 ماه شما مجاز به درخواست اقامت دائم در نیوزیلند خواهید بود. برای حمایت از خودتان و خانواده برای سال اول باید 36،000 دلار بودجه نگهداری داشته باشید و همین طور سطح زبان انگلیسی تان باید بالا باشد. با داشتن این ویزای نیوزیلند شما مدت 36 ماه می توانید اقامت کنید. در این مدت 3 سال در نیوزیلند زندگی، کار و تحصیل کنید. می توانید شریک زندگی خود و فرزندان وابسته در سن 19 سال و کمتر را در برنامه خود قرار دهید. اگر می توانید 30 ماه در بورس تحصیلی ادموند هیلاری بمانید، می توانید برای اقامت دائم نیز اقدام کنید.

 ویزای کار کارآفرین 

اگر شما یک فرد تجاری باتجربه هستید و می خواهید در نیوزیلند در شغل خود کار کنید و اگر این ویزا به شما اعطا شده است ، می توانید در نیوزیلند یک تجارت خریداری کنید یا راه اندازی کنید و می توانید بدون زندگی دائمی در اینجا و یا به عنوان اولین قدم به سمت اقامت نیوزیلند زندگی کنید.

شما باید حداقل 100،000 دلار سرمایه گذاری کنید. اگر تجارت شما در بخش های علمی یا فناوری اطلاعات و ارتباطات است یا سطح بالایی از نوآوری یا پتانسیل صادراتی دارید، ممکن است از اجبار سرمایه گذاری شما چشم پوشی شود. شما باید حداقل 120 امتیاز را در مقیاس امتیاز ویزا کار کارآفرین کسب کنید.

برای کسب و کاری که قصد خرید یا راه اندازی آن در نیوزیلند را دارید باید یک برنامه تجاری تهیه کنید. در ابتدا مدت مجاز اقامت شما 12 ماه می باشد و بعد از این که تجارت خود را پایدار و ثابت کردید در مرحله اول 24 ماه دیگر برای اقامت مجاز خواهید بود. با این ویزای نیوزیلند شما می توانید برای خرید یا راه اندازی مشاغل شخصی خود به نیوزیلند بیایید. در کل کسب و کار خود در نیوزیلند به طور کلی تا 3 سال کار کنید. شریک زندگی خود و فرزندان وابسته در سن 19 سال و کمتر را در برنامه ویزا خود قرار دهید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نیوزیلند

ویزا تحصیلی نیوزیلند

  • شناسنامه ایرانی
  • پاسپورت
  • یک قطعه عکس رنگی زمینه سفید
  • گواهی اشتغال به کار
  • تمکن مالی
  • سابقه بیمه
  • پرینت حساب بانکی سه ماهه
  • ضمانت نامه بانکی
  • مدارک شغلی

مدت زمان لازم برای صدور ویزای نیوزیلند

کمترین زمان اخذ ویزا توریستی استرالیا و نیوزیلند حدود 21 روز کاری است. البته این آمار برای پیش از شیوع کرونا بوده است. بنابراین لازم است برای اطلاع از دقیق ترین جزئیات اخذ ویزای نیوزیلند، می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت با ما در ارتباط باشید. امیدواریم که از خواندن این محتوا لذت برده باشید. شرکت اوج آرام در تلاش بوده تا با ارائه خدمات تورهای گردشگری و اخذ ویزا و اقامت کشورهای آسیایی و اروپایی رضایت شما عزیزان را به دست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *